/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Hvordan gemmes standard sms?
Fra : cristian2
Vist : 251 gange
50 point
Dato : 19-12-22 20:16

Min samlever har en lille forretning, hvor hun skal svare folk på spørgsmål, ifbm. de varer hun sender. Ofte kræver det samme svar. Og hun sidder hver gang og taster det samme sms-svar. Jeg tænker derfor på, om der ikke findes en måde hvorpå hun kan skrive sine standardsvar, og så bare copy-paste dem ind i svarfeltet. Jeg har forsøgt at Google/Youtube"Sms-template android' og lignende, men uden resultat. Hedder det ikke "soft-key" i fagsproget? Hendes mobiltelefon er Huawei P30 Pro.

Er der nogle der kan hjælpe mig?

På forhånd tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : myg

Dato : 19-12-22 21:16

En almindelig tekstfil lavet i et mindre eller større tekstbehandlingsprogram kan jo uden videre kopieres ind i en sms, så har man den liggende et centralt sted, kunne det være en løsning (har selv brugt det??).
Men der er sikkert andre løsninger også ??

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 20-12-22 08:49

Prøv at tryk på teksten i sms'en - så kan den sikkert kopieres og så sættes den ind i en ny sms.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 50 point
Dato : 21-12-22 09:32

Du kan også skrive dine svar i programmet notesblok.

eks.

Svar på vare nummer 1

Sådan gør du og bla bla bla

Svar på vare nummer 2

Sådan gør du med denne vare og bla bla bla

Kære kunde
Sådan gør du med denne vare og bla bla bla

Fordelen ved at bruge notesblok er at det er ren skrift uden uden special formatering

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 22-12-22 09:50

jeg skriver en sms og gemmer som kladde, så skal kun tlf nummeret kopieres

Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 29-12-22 10:21

Tak for svaret Eyvind.