/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Hvordan fjernes Norton security
Fra : Fattig
Vist : 332 gange
200 point
Dato : 07-12-22 17:09

På min nye PC er der præinstalleret Norton security. (tilsyneladende en prøveperiode på 30 dage)
Jeg ønsker at fjerne det ; men det kræver adgang til administrator.
Hvordan får jeg denne adgang?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 07-12-22 17:19

Det gør du således:

Hent og kør værktøjet Norton Remove and Reinstall til Windows
https://support.norton.com/sp/da/dk/home/current/solutions/v60392881

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 07-12-22 17:21

Der er også en vejledning her:

https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/848369

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 07-12-22 17:35

Marken 84
Dine tip er sikkert fint; men jeg ønsker/spørger i første omgang om hvordan jeg får administrator adgang

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 07-12-22 21:21

Administrator adgang?
Er det ikke din egen nye computer?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 07-12-22 21:53

Det bestemte du selv dengang du installerede styresystemet

Hvis du har købt den brugt med styresysstem må du spørge sælgeren.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 200 point
Dato : 08-12-22 10:15

Husk lige at du ikke "bare" skal slette programmet - men afinstallere det.

Ofte kan man højreklikke på et program og vælge "kør som" -administrator

Nortons eget program er ret godt til formålet.

Endelig er dette program også godt.
https://www.iobit.com/en/advanceduninstaller.php

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 08-12-22 10:26

marken84
Jo, det er min egen pc og bruger windows 11
Jeg kan bare ikke finde vejen til administrator.....
Hvis du synes at jeg er for "tumpet", så lad bare være med at svare

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 08-12-22 12:28

Citat
Hvis du synes at jeg er for "tumpet", så lad bare være med at svare

Det har absolut ikke noget med at gøre at være tumpet, man kan jo ikke vide alt, derfor dette forum...
Spørgsmålet går jo blot på hvordan du har erhvervet din computer.
Har du selv sat den i gang?

Som transor skriver:
Citat
Det bestemte du selv dengang du installerede styresystemet

Hvis du har købt den brugt med styresysstem må du spørge sælgeren.

Vi kan jo ikke 'se' og ikke gætte os til hvordan tingene hænger sammen,
derfor kommer der nogle modspørgsmål til opklaring af problematikken.

Godkendelse af svar
Fra : Fattig

Dato : 08-12-22 12:39

Tak for svaret Eyvind.
Har nu fået afinstalleret Norton

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 11-12-22 21:07

Hvorfor skal vi i grunde belemres med Notton eller Mc Affee når vi køber en ny pc? Uanset om man har tjekket at man ikke vil forny, bliver den ved med at belemre en.
Kan man ikke stoppe det ved købet?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-12-22 15:00

Det er reklamens store magt.