/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Indtastning
Fra : sdam
Vist : 389 gange
200 point
Dato : 27-11-22 17:42

Jeg har en IP adresse der ser således ud: xxx.xxx.x.x
Hvorfor kan jeg ikke taste den rigtige kode ind med ovenstående 8 tal? Den kommer og skal have 12 tal - altså xxx.xxx.xxx.xxx? Det drejer sig om en ny printer som skal sættes op, hvor jeg har behov for at taste routerens kode ind.....
Hvad sker der egentlig???

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 27-11-22 17:47

Hvorfor ikke bruge printerens almindelige opsætningsprogam?

Hvad det for en specifik printer?

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 27-11-22 18:03

Det lyder mystisk.
Jeg har aldrig været ude for at skulle indtaste printetens ip.
Men der er jo ikke no i vejen for at taste 0 foran; altså noget i retning af:
192.168.000.00x
Men prøv i før omgang med prinyerens software. Opsætningen burde gå rimeligt let .

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 28-11-22 06:35

Sæt 2 nul foran så er det opfyldt.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : sdam

Dato : 28-11-22 07:16

Det er en Brother MFC L8690 CWD

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 28-11-22 12:18

Prøv først at se om printere ikke selv har hentet en IP-adresse fra din router, sådan plejer det at være. Men hvis du bruger et opsætningsprogram som fulgte med printeren så plejer den at finde printeren selv.

Men hvis du bruger et opsætningsprogram som fulgte med printeren så plejer den at finde printeren og dermed dens IP-adresse selv.

Kommentar
Fra : sdam

Dato : 29-11-22 08:20

Okay ja, men det er forbindelsen mellem pc og printer der mangler. Forbindelsen mellem router og printer er ok!!!

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 29-11-22 09:02

Det lyder som om prinderdriveren ikke findes på PC.

Hent opsætningsprogrammet til printeren hos Brother support.

Accepteret svar
Fra : for_lækker

Modtaget 200 point
Dato : 30-11-22 09:20

Du finder de nyeste drivere og manual til din printer her https://www.brother.dk/support/mfc-l8690/downloads

Godkendelse af svar
Fra : sdam

Dato : 07-12-22 10:13

Tak for svaret for_lækker.