/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Omformer fra 110 volt til 220 volt
Fra : Rhoadhouse
Vist : 1027 gange
200 point
Dato : 04-07-03 11:01

Hej med jer.
Jeg har en printer som er indkøbt i Danmark, og som kun kan køre 220 Volt. Jeg vil nu tage den med til et 110 Volts land, og skal derfor bruge en omformer som jeg kan sættet mellem vægudtaget i det pågældende land, og min printer! Jeg kan garanteret købe den i det land jeg kommer til, men ved nogen om jeg kan købe den herhjemme ! Og jeg kan ikke sætte printeren til 110 volt, dette er undersøgt hos producenten!

Med venlig hilsen

Rhoadhouse

Kommentar
Fra : h_johansen

Dato : 04-07-03 11:18

Tjah, det her kræver en smule "gør det selv" men ikke det store...

http://knakkegaard.homepage.dk/page23.html

M.V.H. Henrik

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 04-07-03 11:23

En simpel transformator 110 volt primær til 220 volt sekundær kan du købe i alle elektronikforretninger. Måske er det skaffe-varer så det tager lidt længere. Køb en kasse til trafoen med det samme. Husk at montere en sikring på tilgangen. Kig på printerens strømforbrug og vælg en trafo der er lidt større.

Kommentar
Fra : Rhoadhouse

Dato : 04-07-03 11:57

Hej og tak for svarene indtil videre.
Jeg må lige specificere mit spørgsmål lidt mere nøjagtigt: jeg aner absolut intet om eletronik, og kan absolut ikke bygge noget selv! Jeg ved, at man kan rejse til f.eks. Pakistan, købe en lille konverterdims, sætte sin 220 volts fætter i denne, og så i væggen med den - og så kører den på 110 volt! Det er sådan noget jeg mener, ikke noget hjemmebygge noget! Men tak for svarene

Med venlig hilsen

Rhoadhouse

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 04-07-03 12:37

Er det virkelig muligt at lave 110v om til 220v? Jeg tvivler,det må da være en evighedsmaskine
Mvh Ole

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 04-07-03 12:59

Næh Ole, det er nemt nok når der er tale om Volt og vekselstrøm. Så er der tale om en simpel transformering. Det er jo kun spændingen du hæver - ikke effekten (altså Watt'ene). Det er simpel folkeskolefysik, niende klasse tror jeg nok.

Rhoadhouse: Ring til Thorkild, OK Elektronik 75 62 95 77. Hvis den findes færdig kan han sende den til dig, skal den laves ordner han også det. Regn med at han sender pr efterkrav.

Accepteret svar
Fra : viskinge

Modtaget 200 point
Dato : 04-07-03 14:31

Hold da kæft hvor er I kloge!!!
Det har udviklet sig til en debat om man kan lave 110 volt om til 220 volt.
Selvfølgelig kan man det. Alle der er i tvivl om man kan gøre dette, bør vist ikke blande sig i dette.

Kære Roadhouse. det er ingen problem at fremskaffe en trafo der kan gøre, hvad du efterlyser. Jeg vil godt garantere dig for at den er billigere at købe i det land du kommer til, end at købe den i Danmark.

MVH

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 04-07-03 14:43

Tsk tsk tsk Viskinge. Kandu er et forum,hvor dem der ikke ved, spørger dem der ved.

Hvis du mener svarene er forkerte bør du naturligvis rette svarerne, ellers bør beholde dine grimme udfald for dig selv.

Godkendelse af svar
Fra : Rhoadhouse

Dato : 04-07-03 15:02

Tak for svaret viskinge.

Jeg giver dig ret, der gik fuldkommen teknik i det, og dit svar var det rigtige, og jeg har nu fundet et sted man køber en omformer det gør det banale, at jeg sætter min 220 volts printer i denne, sætter stikket fra omformeren i væggen ... og så virker det! Jeg skulle bruge 100 stks. så at bygge dem selv, og med en vægt på 4-5 kilo ... !!! Den jeg køber vejer ca. 1 kilo alt inklusive og man kan købe den her til $12.99: http://www.220-electronics.com/Transformers/trans/twowaytrans.htm

Hav en god weekend og tak for alle svarene.

Med venlig hilsen

Rhoadhouse

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 04-07-03 20:31

Skriv overskriften til dit spørgsmål?

Stil dit spørgsmål

Jeg håber du har fået det bedre med dit sure opstød.Har aldrig selv haft brug for det og syntes umiddelbart det lød
mindre sandsynligt at man kunne lave mindre om til større,men jeg kan godt se at for en atomfysiker som dig med mere end 7 klasse er det ikke noget problem.
Ole