/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hvor bliver Anders Larsen født?
Fra : 2601
Vist : 214 gange
500 point
Dato : 08-11-22 14:24

Jeg søger efter hvor Anders Larsen født ca 1796 i ?

Det jeg har på han er:

gift 07 dec 1823 med Ane Sørensdatter i Ørsted Kirke, Ørsted Sogn i Rougsø Herred, Randers Amt.
Note:
Ungkarl Anders
Lassen opholdende
sig hos sin tilkommende
Svigerfader Søren Poulsen
i Hollendsberg 27 Aar.

Pigen Ane Sørens-
Datter hos Faderen i
Hollendsberg 20 Aar.

Hvem Forloverne ere:
Knud Jensen
Søren Pedersen

Hvor og naar vaccineret
samt Attestens Dattum:
Brudgommen vaccineret af
Præsten i Mariager Hr Bergmann
beviist ved Attest ad 18de Septber 1815.
Bruden vaccineret af Sal: Amtsch(?)
Gøtzsche.
Ørsted Kirkebog 160 nr. 13, Opslag 14, Kontraministerialbog Viede 1814-Viede 1823.

Død 30 juni 1838 i Hollandsbjerg, Ørsted Sogn i Rougsø Herred, Randers Amt.
Begravet 5 august 1838 på Ørsted Kirkegård, Ørsted Sogn i Rougsø Herred, Randers Amt.

Note:
Stand, håndtering og Opholdssted:
Huusmand i Hollensberg, født i
Sillenborg henhørende til Mariager
Sogn.
Alder:
44 Aar.
Anmærkninger:
Attest af 4 August af Michelsen
Ørsted Kirkebog 279 nr. 12, Opslag 3, Kontraministerialbog Døde Mænd 1837- Døde Mænd 1849.
jeg har set i Mariager Kirkebog side , Enesteministerialbog 1794-1813.
uden at finde ham.

Hans Far og mor er: Forældre: Lars Christensen
Abil Christensen (born Andersdatter)

På forhånd tak for hjælpen

Accepteret svar
Fra : vith

Modtaget 500 point
Dato : 10-11-22 00:32

Randers amt, Onsild, Mariager, 1794-1813, EM, Fødte, Konfirmerede, Viede, Døde - opslag: 17 af 118 opslag

Det er næstsidste på højre side. I første rubrik står der:

1796 D. 17de (Aug?)
Lars Christensens
Søn Anders
i Kirken

I næste er det meget utydeligt, men jeg læser:

Blev Lars Christensen og Hustru Abil Anders Datter ...

Kommentar
Fra : vith

Dato : 10-11-22 01:14

Ved ikke om du har det, men her er hvad jeg stødte på undervejs, hvor familien bor på Silleborg/Cecilieborg:

Randers, Onsild, Mariager Landsogn, Cilleborg, , 1, FT-1787, A4654
Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Lars Christensen    42    Gift    hosbonde    bonde og gaardbeboere
Maren Jensdatter    53    Gift    madmoder
Lars Madsen    15    Ugift    deres tieneste folk
Ane Marie Rasmusdatter    14    Ugift    deres tieneste folk

Randers, Onsild, Mariager Landsogn, Mariager Landsogn, Cecilieborg en eenlig Gaard, 5, FT-1801, B8195
Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Lars Christensen    56    Gift    Huusbonde    Fæste Bonde paa Mariager Closter Grund
Abil Andersdatter    37    Gift    Hans Kone
Anders Larsen!!    5    -    Deres Børn
Christen Larsen!!    3    -    Deres Børn
Rasmus Larsen    1    -    Deres Børn
Mons Dahlsen    23    Ugift    Tieneste Karl
Anne Christensdatter    22    Ugift    Tieneste Pige
Anne Jørgensdatter    80    Enke    Inderst    Almisse Lem

Randers, Onsild, Mariager Landsogn, , Cicilieborg, en Parcelgaard af Mariager Closter, 27, FT-1834, C1981
Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Christen Larsen    36    Gift        Gaardmand
Kirsten Marie Albrechtsdatter    35    Gift        hans Kone
Lars Christensen    9    Ugift        deres Børn
Ane Christensdatter    2    Ugift        deres Børn
Abil Andersdatter    71    Enke        Huusfaderens Moder, der af ham forsørges
Hans Nielsen Bai    25    Ugift        Tjenestefolk
Mette Marie Poulsdatter    21    Ugift        Tjenestefolk
Johannes Jensen    14    Ugift        Tjenestefolk

Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 11-11-22 09:34

Tak for svaret vith.

Nej mange takfor din store hjælp endnu en gang til mig.

Med venlig hilsen.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 11-11-22 09:37

Altid en fornøjelse