/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Problem med Bosch gasfyr
Fra : Kristian_9800
Vist : 131 gange
60 point
Dato : 22-10-22 12:58

Hej folkens

Jeg står med et lidt træls problem med mit Bosch junkers Ta210E

Efter jeg har stillet om til vinterdrift kommer der kun varme rundt i radiatorerne 1 gang.
Radiatorerne bliver langsomt kolde igen, og for at få varme igen, kan jeg slukke og tænde fyret igen.
Displayet viser den temperatur som fyret sidst varmede op til. Når jeg slukker og tænder fyret, kan jeg se temperaturen drøner ned, da der nok kommer afkølet vand retur fra radiatorerne.
Der er ingen problem med brugsvand..
Der er ingen fejlkoder

Jeg får etableret fjernvarme om ca 1,5 år, så en investering i et nyt fyr er ikke interesant.

Efter som det snart bliver koldere i vejret, tænker jeg ikke det er en holdbar løsning, manuelt at starte fyret hele tiden ??

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 22-10-22 14:28

Tilkald VVS mand

Kommentar
Fra : Kristian_9800

Dato : 22-10-22 15:02

Ja.. han kiggede på det i 1 minut og sagde at det “måske” var styringen. Og der skulle en ny kedel op. Tænker bare at det var en temmelig hurtig diagnose. Kan det måske være noget andet?

Kommentar
Fra : edison

Dato : 22-10-22 17:58

Du har vel selv checket, Men alligevel, Ku der være luft i systemet.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 22-10-22 18:15

Monstro du skulle prøve en anden mere seriøs VVS mand.

Kommentar
Fra : Kristian_9800

Dato : 22-10-22 19:26

Ingen luft. Korrekt tryk og vand på

Kommentar
Fra : transor

Dato : 23-10-22 15:51

Check cirkulationspumpen

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 23-10-22 20:09

Check cirkulationspumpen
Ville skrive det samme, sikkert billigste løsning - uden en kvalifiseret VVS mand der har travlt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-10-22 15:07

Prøv lige at sætte den tilbage på sommer en times tid.
Din model har nok ligesom min Boch/Junkers varmtvandsprioritering, sø lige lidt på kun varmtvand(1)

Der kan godt være luft i systemet selvom trykket er korrekt.

I skovlunde bor min gasfyr mand, som jeg har brugt i mange år.