/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Robusta espressobønner
Fra : cigarer
Vist : 672 gange
70 point
Dato : 19-12-01 13:13

Hej
Jeg er begyndt at interesere mig en del for espressobrygningen mysterier, og har læst noget litteratur på området, og har kunnet læse, at man skulle kunne få en kraftigere crema ved at bruge en blanding af robusta og arabica bønner (30-40% robusta, resten skulle være arabica). Jeg har set at det er brugt f.eks. i Italien.
Mit spørgsmål er så:
Er der nogen der har erfaringer med dette
Og hvor kan man købe en blanding af disse bønner (gerne på Fyn eller internettet)

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 19-12-01 13:40

Hej cigarer

Her har du et par links til køb af bønner :
http://www.espressokaffe.dk/index.htm
http://www.amokka.dk/shopping.asp?action=ShowPartCatalog&categoryid=18

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-12-01 13:39

On Wed, 19 Dec 2001 12:12:37 GMT, "cigarer" <cigarer.news@kandu.dk>
wrote:

>Jeg er begyndt at interesere mig en del for espressobrygningen

>Er der nogen der har erfaringer med dette

Prøv i gruppen dk.kultur.mad+drikke.
Der er sikkert nogen der ved noget om det.

--
mange havehilsener Helle
http://www.havesiden.dk
Ved mail, fjern ordet "fjern" fra min email adresse
*** Det er bedre at have jord under neglene end jord i hovedet ***

Accepteret svar
Fra : PARKENSS

Modtaget 70 point
Dato : 19-12-01 15:33
Kommentar
Fra : cigarer

Dato : 19-12-01 17:09

Efter at have tjekket dine links kan jeg sige at det kun er ved Nygaardskaffe jeg har kunnet finde en espressoblanding med robustabønner

Mange tak