/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Træning??
Fra : Dharma
Vist : 494 gange
50 point
Dato : 04-07-03 00:27

Er der nogen der ved om der findes noget træning i nærheden af Solrød Strand og Karlslunde?? Hvilket som helst træning. Og helst ikke DKK's kredse, da jeg ikke er medlem af DKK.
Det ville bare være så rart, at komme igang igen.

Hilsen
Dharma

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 04-07-03 06:37

Jeg er ikke lokalkendt, men du kan checke denne hjemmeside

http://www.hundeklubben-dch.dk/

Kommentar
Fra : Slumfret

Dato : 04-07-03 10:01

Hej!
Jeg ved godt nok ikke lige, hvad der findes v. Solrød Strand og Karlslunde, men du kan jo altid prøve at kigge inde hos DCH:

http://www.dch-danmark.dk

Nu siger du jo godt nok at du helst ikke vil træne hos DKK, fordi du ikke er medlem. Jeg ved ikke om det er af økonomiske grunde, men jeg har fundet ud af, at det faktisk nok kommer til at koste ca. det samme - i hvert fald i Århus og omegn:
Det koster 325,- at blive medlem af DKK (årligt kontingent + "Hunden") og så koster det, så vidt jeg husker, omkring 350,- for 3 mdr's træning.
Jeg har tidligere haft ringet til min lokale DCH afdeling, fordi vi overvejede dem også fordi de ligger tættere på os, men jeg fik at vide at de gik meget op i konkurrencer, i hvert fald i Århus N., og at 3 mdr's træning koster 600,- (... og det koster måske også noget i medlemsskab??? - det tjekkede jeg ikke lige, da jeg tænkte at jeg bare ville holde mig til min nuværende træningsklub....)

Det her skal altså ikke ses som et reklameindslag for DKK, men jeg sy's bare lige jeg ville nævne dem som en mulighed, også selvom du ikke er medlem....

http://www.dansk-kennel-klub.dk/

Håber du finder et godt træningsted for dig og vuf'en.

Venlig hilsen
Slumfret

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 04-07-03 14:07

Hvad er det for noget træning, du er interesseret i? Er det alm. lydighedstræning bare fordi du måske har en ung "uartig" hund? Eller har du en problemhund, som du har brug for hjælp til? Eller er det fordi du selv har lyst til at lave nogle ting sammen med din hund, -agility, spor, jagt, prøver o.s.v.?
-Men ellers er jeg stort set enig med slumfret. Det er ikke dyrere at melde sig ind i dansk kennel klub og benytte deres tilbud. -Og de har ret mange tilbud.
F. eks. "lydighed" ved Jersie eller Albertslund -hvalpeklasse, klasse 1, 2, eller 3.

Kommentar
Fra : AbsoluteBaby

Dato : 06-07-03 17:40

Vil som tidligere, henvise til Jimmy som kan kontaktes på JayTrez@hotmail.com
Hvis du har schæfer. Eller "kamphunde" som am. bulldog, eller American Staffordshire eller lign.

Kommentar
Fra : Dharma

Dato : 14-07-03 00:27

Hejsa alle sammen!

Undskyld jeg ikke har svaret før nu, men jeg tog sørme lige en uge på ferie.
Nå, men for at komme tilbage til spørgsmålet, så vil jeg ikke gå hos DKK fordi jeg simpelthen synes GENERELT at de er for dårlige! Jeg er ked af det, men det er desværre min erfaring.
Jeg har lige fået en lille ny hvalp og vil derfor gerne prøve noget andet end med den gamle.
Jeg tænker meget på lydighed eller noget begyndelse til apportering (for hvalpe), da det er en retriever jeg har valgt.
Så det var mere om der var en privat hundeskole for jeg mener nemlig ikke DCH har træning der omkring!

Men tak for svarene! Jeg må lede videre......

Kommentar
Fra : loui1475

Dato : 19-07-03 20:51

Hej!
Vestegnens Hundeskole skulle efter sigende være et fantastisk sted....
Prøv at undersøge nærmere på: www.veh.dk

Accepteret svar
Fra : dabj

Modtaget 50 point
Dato : 23-11-03 19:40

Kære kandubruger!
Du har stillet dette spørgsmål i kandu og fået svar.
Almindelig høflighed i kandu kræver at man i det mindste takker for hjælpen. Når du ikke har gjort det, skyldes det formodentlig en forglemmelse eller ukendskab til hvordan.
Man takker for hjælpen ved at acceptere et af svarene, dette gøres ved at trykke på ”accepter som svar” ovenover og til højre for det svar du synes er bedst.
Det er muligt at svaret/svarene ikke er lige hvad du håbede på, men så vælger du blot det svar der kommer nærmest.
De point du har udsat som belønning for et svar, er alligevel tabt for dig i samme øjeblik spørgsmålet er stillet.

Mvh.
dabj

Kommentar
Fra : Dharma

Dato : 24-11-03 23:59

Jamen kære dabj....

Det er bestemt ikke fordi jeg ikke er glad for hjælpen og som skrevet tidligere, ja så blev der sagt tak for hjælpen. Du har fuldstændig ret i, at jeg har glemt at acceptere et svar. MEN... hvis du læser var der lige en ferie indblandet og lidt andet. Undskyld mange gange!! Og det har ikke noget med pointene at gøre, dem er der nok af.
Endnu én gang undskyld.

Hilsen Dharma

Godkendelse af svar
Fra : Dharma

Dato : 25-11-03 00:00

Tak for svaret dabj.

Nu får du dem for at huske mig på det
No hard feelings...