/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
Information omkring indlæggelser
Fra : HSS2750
Vist : 360 gange
50 point
Dato : 21-08-22 22:05

Hej

Jeg søger informationer omkring indlæggelser i psykiatrien i både Furesø og Ballerup kommune. Jeg har forsøgt at finde disse på google, men der har jeg kun kunne finde generelle tal for Danmark, ikke for de enkelte kommuner.

Jeg skal bruge disse tal, fordi jeg gerne vil have åbnet/oprettet et Fontænehus i Ballerup kommune. Der eksisterer et i Furesø kommune. Jeg bor selv i Ballerup kommune, og kommer i Fontænehuset i Furesø kommune. Kort fortalt er Fontænehuset et tilbud til mennesker med psykiske udfordringer. Ja, jeg har en diagnose. Skizofreni, hedder den.

Jeg VIL ikke diskuterer MIN situation eller andet angående psykisk sygdom. Det håber jeg I forstår. Jeg er ligeglad med jeres holdning til psykisk sygdom. Dette drejer sig kun om tal.

Hilsen
HSS2750

Accepteret svar
Fra : marken84

Modtaget 60 point
Dato : 21-08-22 22:21

Ja, men så tager du vel bare kontakt til Fontænehuset i Furesø...?

https://m.facebook.com/fh3500/?locale=en_GB

Kommentar
Fra : HSS2750

Dato : 21-08-22 23:06

God pointe, marken84!

Jeg tænkte, at hvis jeg selv kunne finde den nødvendige information ville det være nemmere. Jeg mener hvis der fandtes en hjemmeside eller lignende, hvor dette og tilsvarende oplysninger var beskrevet, så vi ALLE kunne forstå det, ville det hjælpe ikke bare mig, men andre borgere samtidig.

Hvorfor skal visse informationer være så svært tilgængelige, og andre ikke? (Det var et retorisk spørgsmål).

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 22-08-22 05:29

Citat
Hvorfor skal visse informationer være så svært tilgængelige, og andre ikke? (Det var et retorisk spørgsmål).

Sådan er det jo og sådan vil det vedblivende være...

Kommentar
Fra : vith

Dato : 22-08-22 08:31

Har du prøvet at kontakte Danmarks Statistik?

Du kan udfylde spørgeformularen eller ringe:

https://www.dst.dk/da/informationsservice/informationsspecialister

Godkendelse af svar
Fra : HSS2750

Dato : 23-08-22 19:18

Tak for svaret marken84.