/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Konstant strøm i bremselys
Fra : LuPe
Vist : 174 gange
115 point
Dato : 03-07-22 09:26

Hej.

Jeg har monteret træk og elsæt på min Aveo fra 2013. Alt lys virker som det skal bortset fra at bremselys på både min trailer tester og lygtebom står og blinker svagt konstant. Ikke på bilen, kun det der bliver monteret i stikket. Når der bliver trykket på bremsen lyser det som det skal på testeren og lygtebom. Ikke overraskende så kan jeg måle ca 5-6 volt på polen til bremselys når det ikke er aktiveret. Stelforbindelsen jeg har brugt er det samme som det originale ledningsnet er sat til i bagagerummet. Hvad kan være problemet? Dårlig stelforbindelse?

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 03-07-22 09:41

Min vurdering kunne godt være noget stelforbindelse, men ville da også lige lægge en tanke omkring bremsekontakten.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-07-22 16:24

Jeg har haft en bil hvor bremsekontakten ikke kunne tåle den ekstea belast ning fra ttailerstoplygterne.
Det kan også være et computerproblem i din bil.

Prøv at pille stoplygtepærerne ud ag bilen- bare for at teste. Hvis alt så er godt. er du på vej til at finde fejlen.

Nogle bilsystemer kræver dioder i serie med lygterne for at virke korrekt. Er dit elsæt til den bestemte bil, eller et universalsystem?
Hvor satte du ledningerne til ?
Af sikkerhedshensyn kræver mange biler forskelllige ledninger til højre og venste stoplygter. Problemed kan også bestå i at du i trailere kortslutter dem.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-07-22 15:15

Er stik og dåse rene indeni så der ikke løber en lille krybestrøm.