/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Skal bage pizza, men hvad skal jeg gøre?
Fra : Allan1998
Vist : 316 gange
40 point
Dato : 16-06-22 16:35

Hej folket

Jeg får her til weekenden besøg af mine svigerforældre. Min svigerfar er lidt af en connoisseur når det kommer til mad.

Jeg er blevet pålagt af min kæreste at lave pizza. Jeg vil gerne steppe mit pizzagame en smule op, og søger i den forbindelse lidt gode råd.

Jeg har indtil nu forsøgt mig med hvedemel og pizzamel fra Rema1000, men det er som jeg ikke får luft ind i dejen. Får når den er bagt bliver den altid en smule "bolledejs"-agtig. Og det er jo ikke ligefrem det resultat jeg går efter.

Jeg håber der er nogen her i forummet der kan hjælpe mig med lidt gode tips og tricks

Taaaak

Accepteret svar
Fra : Pizzanørden

Modtaget 50 point
Dato : 16-06-22 16:52

Hej Allan

Super fedt du ønsker at gøre dit pizza-game bedre. Pizza er intet andet end en verdensklasse spise.

Som mit navn formegentligt antyder, så elsker jeg pizza, og nørder utroligt meget heri.

I forhold til dit spørgsmål, så er der en række ting du kan gøre.

Først og fremmest, så kan jeg se at den mel du bruger formegentligt ikke er den optimale mel. Hvis du gerne vil lave de bedste pizzaer, så er mel helt klart det nemmeste sted at opgradere. Personligt er jeg helt vild med pizzamel fra Caputo. Det er top kvalitet, som med garanti vil give dig en meget bedre oplevelse. Caputo har adskillige meltyper indenfor pizzamel. Dem kan du læse mere om her: https://pizzageek.dk/pizzamel-hvilken-skal-du-vaelge/

Et andet tip der kan hjælpe dig med dine kanter, er højere temperaturer ved bagning. Jeg ved ikke om du bager i en pizzaovn eller i en normal ovn, men jeg går ud fra du bruger en normal.

Her vil jeg råde dig til at skrue så højt op for varmen som muligt. Derudover bør du også sætte din bageplade så højt oppe som den kan komme. Det vil give det bedste resultat.

Endnu bedre vil dog være at anskaffe sig et bagestål. Det hjælper med at opnå endnu højere temperaturer

Jeg håber det kunne hjælpe dig lidt.

Vh.
Pizzanørden

Godkendelse af svar
Fra : Allan1998

Dato : 16-06-22 16:54

1000-Tak for svaret Pizzanørden.

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 17-07-22 18:41

Hvorfor ikke bare betale for at reklamere for sit firma?

I stedet for alle de besynderlige krumspring med at oprette 2 nye profiler
- og lade som om, at den ene spørger den anden om noget.