/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Nummerplade skrottet scooter?
Fra : lgs
Vist : 264 gange
500 point
Dato : 08-06-22 15:30

Min 9-10 år gamle scooter står til skrotning p.g.a. at en nødvendig reservedel er udgået. Scooteren er hjemtaget fra værkstedet - der ellers ville sørge for skrotning i forbindelse med køb af ny - men jeg vil p.g.a. helbredsproblemer nok ikke købe en ny scooter.
Spørgsmålet: hvad gør jeg med nummerpladen? Jeg selv vil afmelde scooteren i mit forsikringsselskab.
PS: scooteren er gratis for den, som måtte ønske at afhente den.
PPS: Hvem nær Vejle forhandler 3-hjulet scooter?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 08-06-22 15:56

Du skal ned på motorkontoret med registreringsattest og nummerplade for at afmelde scooteren.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-06-22 20:14

Jeg tror også du kan ved Dekra Bilsyn. Jeg gjorde det ved dem, med en personbils trailer.

M.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 08-06-22 20:57

Det kan absolut ikke afvises, at synshallerne har de samme muligheder.

De har jo også adgang til centralregistret for motorkøretøjer.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-06-22 23:04

Citat
Det kan absolut ikke afvises, at synshallerne har de samme muligheder.

Næh..det kan det ikke. Fra Ry og nord på, er der 19 Dekra bilsyn.
Jeg fik pladen fra min trailer afleveret ved Stiholt lastbil Thisted. Dekra Bilsyn. Fik behørig kvittering.
Men prøv selv at google på Dekra Bilsyn, og du vil blive forbavset.

M.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 500 point
Dato : 09-06-22 13:28

Jeg afleverede min bil til skrothandleren som også afmeldte den hos told og skat.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 09-06-22 19:16

....... men sørg for at få en kvittering. Der kan laves svindel med dette, som med alt andet.
Har hørt om en bil, der blev "skrottet", men røg ud på vejene igen.

M.

Godkendelse af svar
Fra : lgs

Dato : 11-06-22 14:51

Tak for svaret Eyvind.