/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Uretmæssig hævning.
Fra : omahexen
Vist : 726 gange
300 point
Dato : 03-06-22 08:27

Jeg bliver trukket 149 kr hver måned af et firma der hedder Ddeal.DK Tallinn,har aldrig indgået en aftale med dette firma,kontakt umulig,ved ikke om det er det samme som Deal.DK.Ville være lidt træt af,at skulle spærre mit kort.Nogen der kender dette fupfirma ?

Kommentar
Fra : webm

Dato : 03-06-22 08:39

Heldigvis ikke...
Du skal kontakte din kortudsteder/bank/sparekasse,
så tager de affære og får stoppet galskaben.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 03-06-22 11:36
Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 03-06-22 17:14

Her er deres registrering hos DK-hostmaster

ddeal.dk

Status   Aktivt
Oprettet   20. november 2020
IDN   ddeal.dk
Registrant

Navn   Parima eCommerce OÜ
Adresse   Rosenkrantsi 2-tn
Postnr. og by   10116 Tallinn
Land   Estland
Phone no.   -

Kommentar
Fra : webm

Dato : 03-06-22 23:47

Hej omahexen

Jeg har selv lige fået afsluttet en handel som ikke lige var så heldig med:
https://www.candynuts.dk/slik.html?gclid=Cj0KCQjw4uaUBhC8ARIsANUuDjWEieqEDJpcqzwvpETOYbEKglme0ZJiKtS2wMXa3Kn_ThDolhWH_PYaAstLEALw_wcB

https://dk.trustpilot.com/review/candynuts.dk

Det klarede min bank ligeså fint...

Hej.
Din reklamation er nu færdigbehandlet.
De(n) omstridte transaktion(er) er allerede krediteret din konto.
Sagen er hermed afsluttet.
Med venlig hilsen
Bank Norwegian

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 04-06-22 00:01

Når noget ser ud til at være "for godt/attraktivt", så er dett - som regel - SNYD.

Hvornår lærer I det?.

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 04-06-22 08:15

Det er ikke i forbindelse med en handel at det er opstået,desuden går jeg aldrig efter " supertilbud ",men handler kun med seriøse firmaer,så hvordan de har fået fat i mit kontonummer er mig en gåde !

Kommentar
Fra : webm

Dato : 04-06-22 08:32

Citat
Når noget ser ud til at være "for godt/attraktivt", så er det - som regel - SNYD.

Hvornår lærer I det?.

Bille1948 det behøver nemlig ikke altid at være netop den grund 'klogeåge'
hovedsagen er at få stoppet det ret omgående.

Accepteret svar
Fra : Mosebaek

Modtaget 300 point
Dato : 04-06-22 23:36

Citat
så hvordan de har fået fat i mit kontonummer er mig en gåde !

Jeg har prøvet det samme. Pludseligt havde et græsk elektronik firma, hævet på konto. Dog kun et par hundrede kr.
Jeg handler kun ved et dansk (kendt) elektronik firma. Jeg spurgte dem om de havde forbindelse til denne her græske firma. De havde aldrig hørt om den.
Men som omahexen skriver, hvordan kan det lade sig gøre ?????

Mon bankerne sælger vores konto numre, som f.eks. Yousee sælger vores navne og adresser.

M.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 05-06-22 01:54

Citat
Mon bankerne sælger vores konto numre, som f.eks. Yousee sælger vores navne og adresser.

Den er vist for langt ude på konspirationsteoriernes overdrev...

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-06-22 14:30

Citat
Den er vist for langt ude på konspirationsteoriernes overdrev...

Ja selvfølgeligt, det var nu også ment som en slags joke.
Jeg har stor tillid til min bank, som jeg har haft i over fyrre år.

Men meget mystisk er det.

M.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-06-22 18:02

Du må jo ha' købt noget på deres side, og som der står når man åbner

https://din-deal.dk/kontakt-os/

er det:

DIN-DEAL.DK ER KUN FOR BETALENDE ABONNENTER
Vores abonnement koster 149 kr/md(0 kr de første 30 dage), og abonnementet giver dig følgende fordele:

? Gratis fragt
? Spar op til 75%
? Prisgaranti

Vi glæder os rigtig meget til at servicere dig
Ok', det er forstået!

Kommentar
Fra : webm

Dato : 05-06-22 18:23

ERGO!

Du skal kontakte din kortudsteder/bank/sparekasse,
så tager de affære og får stoppet galskaben!

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 05-06-22 19:37

din-deal.dk
Status   Aktivt
Oprettet   15. marts 2020
IDN   din-deal.dk

Registrant
Navn   IdeaStore OÜ
Adresse   Roosikrantsi tn 2
Postnr. og by   10119 Tallinn
Land   Estland
Phone no.   -

Som du kan se er det samme firma og adresse som ddeal.dk som jeg skrev om tidligere.

Du skal se at få det stoppet og forlange dine penge tilbage. Det klarer din Bank.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 05-06-22 21:45

Det står højt og tydeligt at de hæver penge hver måned for at DU kan få billige??? tilbud fra dem.
Så er det jo bare med at lukke for dem/ opsige abbonement.

Men som jeg har skrevet i andre indlæg,LUK for handel i udlandet på dit kort.
Det tager 2 minutter af din tid og spare en masse tid hos andre der skal hjælpe.

https://support.sparnord.dk/support/netbank/erhverv/kort/geografisk-spaerring-af-mastercard/

Godkendelse af svar
Fra : omahexen

Dato : 13-06-22 13:05

Tak for svaret Mosebaek. Jeg har nu talt med banken,og man kan løse det på den måde,at de bestiller et nyt kort med det samme,og når jeg får det,skal jeg kontakte dem.Har prøvet at få et nyt kort,det tog 15 dage at få det,men det undgår jeg på denne måde.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 13-06-22 13:35

Jamen selv tak da...

Citat
Heldigvis ikke...
Du skal kontakte din kortudsteder/bank/sparekasse,
så tager de affære og får stoppet galskaben.