/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Skoda Fabia 1,4 gul motorsymbol
Fra : warrior
Vist : 305 gange
100 point
Dato : 19-05-22 14:12

Hej
Bilen fra 2001, 243000 km, lyser på gult motorsymbol, næsten konstant, men kan også slukke kortvarigt. Motoren hakker under kørslen.
Det er længe siden tændrørene er blevet skiftet, så kan der være en sammenhæng der? Eller andre muligheder?
Tak for svar.

Kommentar
Fra : paulinfabritius

Dato : 19-05-22 15:06

Min "lorte" Skoda er nok nyere, og det betyder at den vil til mekanikker, som så kan sende en regning, på noget jeg ikke kan se, men komputoren for tæller makanikkeren hvad han kan skrive på regningen... Og så er lampen slukket et år...

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 19-05-22 16:31

tester på , ellers leder du i blinde.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 20-05-22 04:36

I min ungdom havde jeg en Renault R8. Den ville jeg være god ved, så jeg gik fra en præmium olie, til en dyr Castrol olie. Det belønnede den mig med at olielampen lyste i lave omdr. eller tomgang. Hele tiden. Men der skete ikke noget med motor.
Siden sørger jeg for at køre med samme olie mærke og type. Så det kan skyldes en lille ting.

M.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 20-05-22 10:01

Der sider en del små sensore på den, Så det er nok en af dem der fejler, Så få sat en tester på, så ved du hurtigt hvor fejlen er. Inden der går mere i stykker, Og husk Skifter den til rød den Lampe, SÅ BETYDER DET ALTSÅ STOP MOTOR. Find en fornuftig Mekker, Så behøver det ikke at blive frygteligt dyrt

Accepteret svar
Fra : abbaba

Modtaget 100 point
Dato : 20-05-22 13:09

du kan også købe en tester, koster ikke mange penge.
Har selv en siddende i min bil.
https://www.google.com/search?q=obd2&oq=obd&aqs=chrome.3.69i57j0i433i512j0i131i433i512j0i512l7.6169j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Kommentar
Fra : warrior

Dato : 20-05-22 13:28

Jeg kan godt se, den skal testes.
Tænker da også at købe en tester, men hvis det er mere kompliceret, end jeg selv kan lave det, er det måske billigere at få mekanikeren til at teste, og så han laver det efterfølgende.

Kommentar
Fra : warrior

Dato : 20-05-22 16:19

Jeg har fået testet nu.
Der påvises tændingsfejl på en cylinder.
Enten spole eller tændrør. Det er længe siden, de er blevet skiftet, så jeg købte 3 nye ved thansen.
100 kr pr. stk.
Bosch fr7ldc+7402 +7 hedder de.
Er der nogen der kan bekræfte, at de er det rigtige ? Jeg kan ikke finde, at de er kompatible. De har jo før taget fejl

Godkendelse af svar
Fra : warrior

Dato : 21-05-22 08:06

Tak for svaret abbaba.