/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Windows11, net problemer
Fra : Otnob
Vist : 229 gange
500 point
Dato : 11-05-22 15:37

Har købt en ny ASUS VIVO BOOK 17 med Windows11 og efter at starte den kommer den med "Lad os oprette forbindelse" og tilbyder at gøre det automatisk, jeg trykker på OK , men intet sker.

Det undrer mig at jeg ikke som med de andre PC,er jeg har haft kan springe det med net forbindelsen over og gå videre med konfigureringen af PC,en

Er der nogen som har anskaffet en PC. med Windows11 og har erfaring med det

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-05-22 16:51

Du skal enten trykke på WPS knappen på router og så trykke OK, eller indstille manuelt med router navn og kode.

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 11-05-22 17:22

Det har jeg gjort og også haft routeren lukket helt ned og jeg får ikke mulighed i opsætningen for manuelt at indstille manuelt. Du har næppe selv skulle starte op med Windows11 på en ny PC, som jeg nævner har jeg ikke mulighed for at springe net forbindelsen over og gøre det senere efter at jeg er kommet igennem hele proceduren som jeg altid har kunnet gøre det på mine tidligere PC,er

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 11-05-22 17:22

Det er sikkert for at den vil se efter opdateringer.

Du skal vel, som Klaudi skriver bare give den adgang til dit trådløse netværk. Husk lige, at den - endnu - ikke kender dit netværksnavn og kode til dette.

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 11-05-22 17:40

Som jeg skriver giver jeg den netop adgang til det rette netværksnavn som den selv har fundet men der sker intet når jeg skriver OK til det, det der fra min side søges er et medlem som selv for første gang går på nettet med en ny PC. med Windows11, kunne jeg blot komme videre som jeg har kunnet med Windows10 skal jeg nok finde ud af selv at sætte den op til nettet

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 11-05-22 17:49

Ja, det gjorde jeg for en måneds tid siden, og da kodeordet ti nettet var indtastet kørte det hele.

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 11-05-22 18:04

Bille1948 Det er interessant for jeg forstår at du ikke for tilbuddet under opsætningen at vente med nettet og blot fortsætte med konfigureringen og senere oprette forbindelse til nettet.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-05-22 18:07

Jeg installerede 4-12-2021, og det virkede da kode til netværk blev indtastet!

Har du mulighed for at bruge et net kabel så prøv det.

Undskyld forsøget på at hjælpe!

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 11-05-22 19:15

Det er pæn af dig med at forsøge at hjælpe, men det du beskriver er en installation og ikke en ny PC med Windows11 du har købt, hvis du mener at det kan være hips som haps så er det ingen hjælp og jeg har i øvrigt selvfølgeligt forsøgt med net kabel.
Det der er problemet er at jeg ikke blot som på de tidligere Windows for tilbudt at springe net forbindelsen over.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 11-05-22 20:36

har tænkt på at det være din? sikkerhed der forhindrer kørsel af diverse NETprogrammer og som kræver godkendelse hver gang man starter pc.
Har selv haft problemet med køb af et USB wifi net kort, tror jeg det hedder og en medie player.
Selv andre genstande på samme net har givet mig problemer, men pludseligt virker de efter knap et år, og så tænker man sit eget.

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 11-05-22 20:44

abbaba

Men jeg har ingen sikkerhed, hvis du mener program på maskinen for jeg er som nævnt kun kommet 2 skridt ind på PC,en, at ønsker dansk sprog og så er det at den vil have mig på nettet, men måske misforstår jeg dig!

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 11-05-22 20:53

Hvor har du købt den henne?

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 11-05-22 21:05

Citat
det der fra min side søges er et medlem som selv for første gang går på nettet med en ny PC. med Windows11
Det har jeg gjort sidste år, uden problemer og mit netværk virkede da koden til netværket var indtastet.
Om det er en ny computer eller en ny installation af windows 11 er fuldkommen ligegyldig - koden til netværket skal i begge tilfælde indtastes som Klaudi og Bille1948 skriver.
En ny computer har ikke koden til dit netværk før du har tastet den.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 12-05-22 08:50

jeg har flere gange installeret win 11 uden netværk....

der hvor der spørges efter netværk, har der hver gang været mulighed at springe
netværk over.

I stedet for at log på er der muligheden "fortsæt med begrænset adgang"
der kommer et par advarsler om man ikke har fuld adgang bla bla bla
bare fortsæt.

jeg har i enkelte tilfælde været nødt till at slå wifi og lan fra i bios,
til windows er installeret, og derefter slå til igen.

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 12-05-22 10:36

Jeg stillede også mit spørgsmål til redaktøren for "Komputer for alle" og hans svar var
Citat
Du har ret i, at det er unormalt, at du ikke får den mulighed, og jeg kan heller ikke huske, at jeg har været ude for det før med en ny pc. Men det må være noget, Asus selv har et svar på.

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 10-06-22 22:05

Det endte med at jeg returnerede ASUS VIVO BOOK 17 med Windows11 og fik mine penge igen uden problemer, havde selvfølgelig hellere set at den havde fungeret som forventet.
Det generer mig at jeg må annullere spørgsmålet, men hvem skulle jeg give point, men takker alle for forsøgene på at hjælpe.