/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
FTM på ny pc uden CD - hvordan?
Fra : vith
Vist : 195 gange
500 point
Dato : 30-04-22 15:04

Kan jeg på nogen måde få overført/downloadet mit FTM, som jeg har på CD, til min nye pc, som ikke har CD?

Accepteret svar
Fra : Bille1948

Modtaget 510 point
Dato : 30-04-22 15:48

Hvis du har programmet på CD kan du kopiere HELE CDéns indhold over på en USB og installere derfra ved at starte installationen fra mappen fscommand og starte filen Setup.exe (Program).

Kontakt forhandleren på ftmdk@mail.dk

Godkendelse af svar
Fra : vith

Dato : 30-04-22 15:52

Tak for svaret Bille1948.
Tusind tak for hurtigt og præcist svar, Bille1948 - det vil jeg prøve

Kommentar
Fra : kurt54

Dato : 30-04-22 20:17

Lidt det samme jeg ville nu lave et image af CD og installerer et virtuelt cd/dvd program. En musik CD fungerer nok ikke på første metode - men almindelig data OK.
Eller du kan anskaffe en drev til USB de er ikke så dyre - https://www.proshop.dk/Optiske-Drev-DVD-BR-Floppy/Hitachi-LG-GP60NS60-Slim-Portable-DVD-Writer-DVD-RW-Braender-USB-20-Soelv/2868633?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=searchengine&gclid=Cj0KCQjwvLOTBhCJARIsACVldV2qz8iIO31xmPluirprv2YWQlOsFb79GitesVKKZG_1Mmd3Yv2dS38aAlk9EALw_wcB

Kommentar
Fra : vith

Dato : 30-04-22 21:33

kurt54 - tak for input og link

I første omgang forsøger jeg med USB-metoden, men rart med en plan B, hvis plan A ikke lykkes

Kommentar
Fra : vith

Dato : 01-05-22 00:39

Det lykkedes fint at overføre via USB, så nu kan jeg heldigvis fortsat bruge FTM

Endnu en gang tak til Bille1948