/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Igen en supermarkedsfidus?
Fra : ingelein
Vist : 239 gange
100 point
Dato : 12-04-22 13:25

Priserne stiger, men de mange varer, der ligger på hylderne fra før prisstigningen får automatisk påduttet nye priser…. Eller hvordan? I Coop365 var et rugbrød steget fra 22,95 til 26,95 i dag. I Netto var det på tilbud til 15 kr. …. Så hvad er den rigtige pris for et Signatur rugbrød?
Nu lagde jeg kun mærke til rugbrødet + knækbrød, steget med 2 kr. ….. og det havde ligget på hylden længe!
Det kan umuligt være rigtigt at hele lagerbeholdningen i en butik bliver udskiftet på een dag?
Jeg håber virkelig at de mindre gridske butikker får flere kunder.
Ingelein

Ps. Selvom jeg har råd til at betale det lidt vi spiser, kan jeg ikke overvinde mit sparsommeligheds gen.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 12-04-22 15:56

det er lang tid/ uger siden priserne steg, ikke alle satte priserne op den gang, men det er sikkert først nu butikkerne kan mærke det og de skal vel også betale for det nye de bestiller.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 12-04-22 19:39

Den enes død....... nogle selskaber benytter helt sikkert, den ulykkelige situation i Ukraine, til at tjene kassen. Begærlighed er en stor drivkraft.

Jeg tænker ikke mindst på olie selskaberne. Selv om deres lagre af bensin og olie er fyldt til randen til gammel pris, er de lynhurtige til at sætte prisen op hvis der sker et eller andet udsædvanlig i verden. Selv rygter er nok til at olie priserne eksploderer.

Næh, jeg tænker tit på, da man havde sin Lloyd Alexander, og fik bensin på for en ti`er. Så var man godt hjulpet. Men okay, timelønnen var vel også noget med en 7-8 kr.

M.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 18-04-22 11:28

Der er også mulighed for at købe butikkernes egne mærker. De er som regel meget billigere. Her er en lang liste over gode varer (det er selvfølgelig subjektivt) https://firelife.dk/bedste-billige-alternativer-til-maerkevarer/

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 18-04-22 13:25

Tak for svaret. Heldigvis behøver jeg ikke at kikke på prisen og foretrækker at handle eet sted. Summa summarum er det nok eet fedt i sidste ende. Det jeg undrede mig over var at pludselig kostede et rugbrød (Signatur) ikke 23,95, men 26,95 hos Coop365, mens Netto inde ved siden af havde tilbud til 15 kr. ved køb af 5 stk. var det til at tage og føle på.
Det ærgrer mig vanvittigt at man er nødt til at studere kassebonen for fejl HVER gang. Hvem husker prisen, når man har købt for 800 kr?
Er det sådan at butikken ved scanning af stregkoden finder prisen, men at stregkodens pris er tastet forkert ind i systemet? Træls, for hvem retter det efterfølgende. Særlig slemt er det ved nedsatte varer, hvor stregkoden tastes uden hensyn til ændret pris.
Ingelein

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 18-04-22 14:22

Ved nedsatte varer (i Netto) er der normalt 2 stregkoder på vare, og når begge scannes, udløses rabatten.