/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Gældssanering for pensionister
Fra : Søren46
Vist : 143 gange
20 point
Dato : 03-04-22 10:35

Hej Herinde

Jeg håber, at der er en jurist eller lign. herinde, som kan hjælpe mig.

Min far har en stor gæld, og jeg har derfor et spørgsmål omkring gældssanering for pensionister.

Jeg har fundet denne side omkring emnet:

https://gaeldsraadgivning.dk/gaeldssanering-for-folkepensionister/

Kan en pensionist ikke få en fuld gældssanering ? Altså uden at skulle betale noget i 3 år ?

På forhånd tak

Søren

Kommentar
Fra : webm

Dato : 03-04-22 10:58
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-04-22 15:29

Har din far en ægtefælle med formue over 20.000 kr. stående som opsparing, så er der gensidig forsørgerpligt og dermed ingen mulighed for gældsanering.

At/om man er pensionist eller ej? Gør det ingen forskel!

https://www.retsinformation.dk/eli/mt/1994/186

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 17-05-22 22:47

Man kan få gældssanering uden at skulle betale noget i 3 år, hvis man ikke har overskud i økonomien til det. Har man ikke stabilitet i økonomien kan ansøgningen blive afvist, så et mindre beløb over 3 år er nok at foretrække. Kan man lave en accordordning med et engangsbeløb, kan man også slippe for at betale over 3 år.