/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Gearkabler
Fra : bv32
Vist : 239 gange
100 point
Dato : 30-03-22 07:07

Er det svært at justere gearkabler? Mit aut. Volvoværksted kan åbenbart ikke finde ud af det. 5. Gear går lidt stramt og især når bilen er godt varm oplever jeg ikke at kunne få den i 5. gear. Jeg fik dem til at justere gearkablerne fordi den en gang imellem gik stramt fra 2. til 3. gear. Nu har jeg så et værre problem.
Det er heller ikke første gang der er bøvl med gearkablerne. Da vi købte bilen, for 4 år siden var det samme problem med 5. gear efter den var varm. Det blev justeret og har fungeret lige siden. Det er en 4 år gammel V40 der har kørt 90.000 km.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 30-03-22 13:29

Citat
Er det svært at justere gearkabler?

Det er det angiveligt...

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 30-03-22 15:02

jeg kommer til at tænke på slid i gearskifter, men det burde værksted have bemærket
https://www.youtube.com/watch?v=lyik-tDrTg4&t=106s

Kommentar
Fra : bv32

Dato : 30-03-22 16:11

Jeg satser på en fejljustering. Når bilen står stille kan jeg faktisk heller ikke få den i 5. gear. Har det en betydning?

Accepteret svar
Fra : abbaba

Modtaget 100 point
Dato : 30-03-22 16:43

Jeg har det omvendte problem når min skal i andet gear, fint i tomgang og ikke startet, så det er sikkert dit værksted der ikke kan lave det.
Eller et kabel eller bøsning der ikke er som det skal være.

Godkendelse af svar
Fra : bv32

Dato : 31-03-22 19:44

Tak for svaret abbaba.