/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
hvor bliver Jacob Christensen af efte
Fra : 2601
Vist : 194 gange
500 point
Dato : 24-03-22 16:33

Hvor bliver Jacob Christensen af efter han bliver gift med Bodil Marie Christiansen den 24 apr 1863 i Estruplund Kirke, Estruplund Sogn i Rougsø Herred, Randers Amt.

De får et barn pige i Fjellerup Sogn Djurs Sønder Herred, Randers Amt, men jeg kan ikke finde dem i Folketællingen.

Jacob Christensen er født 3 april 1833 i Lystrup, Vivild Sogn i Sønderhald Herred, Randers Amt.

Bodil Marie Christiansen er født 9 august 1842 i Stenalt Skovhus, Ørsted Sogn, Rougsø Herred, Randers Amt.

Nogle der hved hvor de bor 1870 og frem??

På forhånd tak for hjælpen.

Accepteret svar
Fra : vith

Modtaget 500 point
Dato : 25-03-22 01:55

Navn:   Jakob Kristensen   Køn:   M
Fødselsdato:   18330403   Civilstand:   G
Stilling i husstanden:   Husfader   Fødested:   Lystrup Randers Amt
Erhverv:   Fhv. gaardejer
Kildehenvisning:   Hovedliste   trossamfund:   Folkekirken
Ejendommens navn:   -   Ejerens navn:   Jakob Kristensen
Flyttet til kommunen:   1900
Sidste opholdssted:   Vivild Sogn Randers Amt
Gift hvornår:   1863   Ægtefælle død:
Antal levende børn:   6   Antal døde børn:   2
Kilde:    FT-1901   Husstands-/familienr:   25
Matrnr/adresse:   10p
Sogn:    Kolind   Herred:    Djurs Sønder
Amt:    Randers   Stednavn:    Kolind
Indtastningsnr:    D7030   Løbenr.:    122
Samtlige personer i husstanden

Randers, Djurs Sønder, Kolind, Kolind, 10p, 25, FT-1901, D7030
Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Jakob Kristensen    18330403    G    Husfader    Fhv. gaardejer    Lystrup Randers Amt
Bodil Kristensen    18420710    G    Husmoder        Ørsted Sogn Randers Amt

Kommentar
Fra : vith

Dato : 25-03-22 01:59

Navn:   Jakob Kristensen   Køn:   M
Alder:   56   Civilstand:   Gift
Stilling i husstanden:   Husfader   Fødested:   Vivild
Erhverv:   Gårdejer
Kildehenvisning:   48   trossamfund:   Luthr
Kilde:    FT-1890   Husstands-/familienr:   1.Gård
Matrnr/adresse:   Vivild
Sogn:    Vivild   Herred:    Sønderhald
Amt:    Randers   Stednavn:    Vivild By
Indtastningsnr:    C4750   Løbenr.:    607
Samtlige personer i husstanden

Randers, Sønderhald, Vivild, Vivild By, Vivild, 1.Gård, FT-1890, C4750
Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Jakob Kristensen    56    Gift    Husfader    Gårdejer    Vivild
Bodil Marie Kristiansen    47    Gift    Husmoder        Ørsted
Kristian Jakobsen    17    Ugift    Barn        Fjellerup
Rasmus Jakobsen    12    Ugift    Barn        Nørager
Mettia Jakobsen    9    Ugift    Barn        Nørager
Bertil Julius Jakobsen    6    Ugift    Barn        Nørager

Kommentar
Fra : vith

Dato : 25-03-22 02:01

Navn:   Jakob Kristensen   Køn:   M
Alder:   46   Civilstand:   Gift
Stilling i husstanden:   Husfader, Gaardejer   Fødested:   Vivild sogn Randers amt
Kildehenvisning:   Liste 9 b   trossamfund:   Luteran
Kilde:    FT-1880   Husstands-/familienr:   130
Matrnr/adresse:   gaard
Sogn:    Nørager   Herred:    Sønderhald
Amt:    Randers   Stednavn:    Skovgaarde
Indtastningsnr:    B8827   Løbenr.:    656
Samtlige personer i husstanden

Randers, Sønderhald, Nørager, Skovgaarde, gaard, 130, FT-1880, B8827
Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Jakob Kristensen    46    Gift    Husfader, Gaardejer        Vivild sogn Randers amt
Bodil Marie Kristiansen    37    Gift    Hans hustru        Ørsted sogn Randers amt
Mette Kirstine Jakobsen    14    Ugift    deres barn        Fjellerup sogn Randers amt
Kristen Jakobsen    12    Ugift    deres barn        Fjellerup sogn Randers amt
Kristian Jakobsen    7    Ugift    deres barn        Fjellerup sogn Randers amt
Rasmus Jakobsen    2    Ugift    deres barn        Her i sognet

Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 25-03-22 13:29

Tak for svaret vith.

Nej mange tak for de mange nye oplysninger du har bragt mig. Jeg har lagt 100 p ekstra på.

Med venlig hilsen.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 25-03-22 17:34

Som altid en fornøjelse at hjælpe

Tak for p