/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
betaling af el
Fra : anuarak
Vist : 358 gange
200 point
Dato : 18-03-22 19:23

Hej er der nogen der kan forklare mig den trent at det er billigere at bruge strøm om natten
jeg mener at opgørelsen af forbrug optælles på elmåler og hvordan kan men så se hvilken tidspunkt at forbruget er? du får en opgørelse om betaling men ingen om hvornår forbruget er foretaget

Accepteret svar
Fra : Bille1948

Modtaget 210 point
Dato : 18-03-22 19:34

Forbruget pr time finder du ved at logge på www.eloverblik.dk med nem id, og du skal kende dit mangecifrede installationsnummet som bør findes på din elregning

Kommentar
Fra : kurt54

Dato : 18-03-22 22:41

Her er så prisenforud -så du kan finde optimal starttis for vaskemaskine mm.

https://seas-nve.dk/kundeservice/aftaler-og-priser/timepris/

Kommentar
Fra : kurt54

Dato : 18-03-22 22:49

Her priserne for i morgen - der kommer transport mm oveni.

https://ibb.co/F7yWKJZ

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-03-22 23:02

Det kommer os an på hvad for et produkt du har!

Jeg har f.eks. kvartals El, der er det samme pris der gælder hele døgnet! pt 162,11 ører plus transport og abonnement.
I alt en gennemsnitspris pr. kWh inklusiv abonnementer er 2,27 kr. inkl. moms.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 18-03-22 23:07

=> Kurt54: Dit link virker ikke, men det er også lige meget for SEAS er ganske enkelt FULDE AF LØGN!!!

De autoriserede priser finder man her, og KUN her: https://www.nordpoolgroup.com/Market-data1/Dayahead/Area-Prices/DK/Hourly/?view=table

Det er den nordiske elbørs.

De øvrige "efterligninger" eller andet er typisk mere eller mindre utilregnelige, hvor SEAS, dog topper listen over de mest "falske".

Godkendelse af svar
Fra : anuarak

Dato : 19-03-22 08:41

Tak for svaret Bille1948.jeg prøver at se på det