/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Mobil som kan afløse Galaxy A 8 (2018)
Fra : Oldboston
Vist : 241 gange
100 point
Dato : 18-03-22 12:09

Tiden er inde til at udskifte min Samsung Galaxy A8 (2018). Den har fungeret fint i tre år men jeg har brug for en ny enhed med plads til flere apps - og vil gerne lytte til andres erfaringer.

Jeg kan godt lide Android og Samsung Galaxy men er åben overfor andre producenter. Jeg har mange apps installeret, bl. a. mange nyhedsmedier, TV, film, sprog m. v. Jeg har brug for en robust mobil, der kan tåle lidt af hver.

Accepteret svar
Fra : kurt54

Modtaget 110 point
Dato : 18-03-22 12:34

nu nævner du ikke om du har modellen på 32G eller 64G - men begge kan udvides med microSD kort hvis plads er det eneste problem.

Jeg synes de interessante mærker er SONY og Motorola. Hvis robusthed er ip68 så Sony - de er dyre i listepris men kan af og til fås billigt -jeg har en Xperia 5 fundet til under 1500 kr. Robusthed kan til dels nås med Cover.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 18-03-22 12:35

Hvad er dit "problem" med mange apps? Pladsmangel eller overblik?

Hvis det er pladsmangel skal du købe en med flere GB RAM, hvis det er overblik kan du jo organisere dine apps i logiske grupper.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 19-03-22 11:03

Hvis du vil blive i klassen der er til at betale, så kig på Samsung A22 eller A32.
Har selv nok i en A12, men min kammerat med samme behov som dig, har en A22 som han er rigtig glad for.

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 19-03-22 11:29

Jeg kan anbefale OnePlus Nord 2 5G. Den har et glimrende kamera og der følger en hurtigoplader med ved køb. Pris ca. 4000Kr Hukommelse 12 gigabytes, Lagerplads 256 gigabytes, Skærm 6,4 tommer.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-03-22 10:58

Du ved godt, at du kan rense den lidt.
Tandhjulet > enhedsvedligeholdelse > optimer
Det kan min kære gamle Galaxy A3

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 07-04-22 12:39

Tak til jer alle for de gode svar. Jeg lægger et nyt spørgsmål ud i dag om forbindelse mellem mobiltelefon og smart TV.

Godkendelse af svar
Fra : Oldboston

Dato : 07-04-22 12:42

Tak for svaret kurt54. Jeg kender ikke de to mærker, men har nulæst lidt om dem, det ser interessant ud.

Kommentar
Fra : kurt54

Dato : 07-04-22 14:51

Hvis Bilka får denne

https://www.bilka.dk/produkter/motorola-moto-g30-smartphone-128-gb-sort/100569172/?utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner

på lager igen er det et SUPER tilbud lige nu. 4G RAM 128G Lager og 2 gode kameraer - wide og super wide.