/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Apps til tv
Fra : susss
Vist : 347 gange
100 point
Dato : 13-03-22 17:15

Har et Sony smart tv..kan se at den kun har 4 eller var det 5 apps ...desværre ikke så vi kan se dr1 .Så vi skal tage den bærbare pc ind i stuen og tænde den og se udsendelser fra den via tvet. Er det ikke muligt at hente andre apps ned til sit tv ? læste på nettet at der skulle være en google play eller hvad det hedder ..for at hente flere apps ned til tv-et..men det har vores tv heller ikke. Kan det gøres på andre måder eller må vi bare nøjes med at bære den bærbar ind i stuen ..? Har også undret mig når man så vil se en film fra viaplay via sit tv ...tager det en krig at downloade en film ned ..så er det jo igen meget hurtigere at se via den bærbar pc. Vi har ellers lige fået sat netstik til på vores tv ..men hold op det tager lang tid.og fortryder man så en film den er ved at hente ned ...kan jeg slet ikke stoppe den også kan den ikke samtidig hente en anden film ned..så er det sådanne det skal være dropper jeg det møj.

Accepteret svar
Fra : ThomasCSR

Modtaget 110 point
Dato : 13-03-22 17:31

Du skal ind i Sonys appbutik og hente dr, viasat mv.
https://www.sony.dk/electronics/smart-tv-funktioner-apps-og

Kommentar
Fra : susss

Dato : 13-03-22 18:55

Den vil ikke åbne det link du sendte.må se om jeg kan finde de apps

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 13-03-22 19:11
Kommentar
Fra : susss

Dato : 13-03-22 20:16

Ved ikke hvordan jeg skal hente apps ned til mit tv ? tvivler på at det kan lade sig gøre..

Kommentar
Fra : susss

Dato : 13-03-22 20:30

Der er slet ikke google play på vores tv eller på vores fjernbetjening..så måske det ikke kan bruges til at hente apps ned desværre.
Det er et Sony kdl-43wd75x tv

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 14-03-22 01:57

Hvad er modelnummeret på TVet?

Kommentar
Fra : kurt54

Dato : 14-03-22 02:09

Det set ud til Sony kdl-43wd75* har indbygget miracast - sats på det og spejl skærmbillede fra pc eller tablet/telefon. Eller sats på AppleTV eller chromecast.

App på Tv lever meget kortere end TVet. Eller skift TV hvert andet år eller måske tiere.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 14-03-22 02:35

Du skal ikke bruge Google Play på et Sony TV
Et eller andet sted i menuen på TVet bør der ligge noget om apps. Du skriver, at der kun er 4 eller 5 apps. Der i nærheden må der være adgang til Sonys apps. Jeg har ikke adgang til et sådant Tv, men det skulle være lige som på andre smarttv.
Som regel skal man oprette en konto og derefter kunne vælge, hvilke apps man vil have.

Kommentar
Fra : susss

Dato : 14-03-22 07:20

Spejl skærm billede ? Ved ikke hvad det vil sige...og nej vi skifter ikke tv et ud hver anden år..ville da være helt tosset..og mange penge ..
I instruktionen ..kan jeg ikke lige finde noget på at man kan vælge flere apps ..må kikke efter igen ...eller måske skrive til Sony og spørge det har jeg lige gjort.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 14-03-22 15:09

et tv der kan vise dr1, det er noget nyt

Spejl skærm billede ?

Det hedder wireless display og ligger som regel samme sted som du vælger mellem dine indgange/ tilsluttede enheder på fjernbetjeningen, derfra kan du sende fra din telefon når de parret.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 14-03-22 15:10

et tv der kan vise dr1, det er noget nyt
et tv der ikke kan vise dr1, det er noget nyt

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 14-03-22 15:19
Kommentar
Fra : susss

Dato : 14-03-22 16:00

Også en mulighed... jo tvet kan godt vise dr 1 .Vi manglede bare den dr 1 app..jeg har skrevet med sony og han skriver dette ( Da dette fjernsyn ikke har Android styresystemet, vil det ikke være muligt at hente yderligere apps direkte til dit fjernsyn.

Derfor vil vi anbefale at man anvender en trejdeparts enhed, som fx. en Google Chrome Cast eller lignende, for at anvende yderligere apps sammen med fjernsynet.

Så ja måske kan det bruges det link du sendte .

Godkendelse af svar
Fra : susss

Dato : 15-03-22 12:53

Tak for svaret ThomasCSR.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 15-03-22 13:02

Selv tak. Sagen er åbenbart, at Sony markedsfører et tv som smarttv, selv om det ikke er det.
Du kun måske gå til den forhandler, du har købt det af og forlange at få det byttet.
Men Chromcast virker super.
Jeg har Chromcast i stuen og Google TV (den nye dgave af chromcast) i somevlrelset.
Sidstnævnte er med fjernbetjening og man skal ikke bør telefon med den.

Kommentar
Fra : susss

Dato : 15-03-22 15:35

Nej det kan vi desværre ikke..det er flere år gammelt købte det i Bilka på tilbud dengang..Men ja underligt at kalde det for smart tv også det andet ikke kan lade sig gøre . Google chromcast er det ikke noget man kun bruger engang til at hente de apps ned også skal man ikke bruge den mere eller tager vi fejl ?

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 15-03-22 15:46

Chromecast er en lille dims, du sætter i en HDMI-indgang på TVet. Derefter kan du sende lyd og billede fra telefonen og se og høre det på TVet. Den koster omkring 320 kr.
Google TV ligner den meget, men den behøver ikke en telefon, for at virke. De apps, man henter til telefonen for f. eks. at se Viaplay, gemmes i stedet på "dimsen". Den har også en fjernbetjening. Til gengæld koster den 850 kr (men Elgiganten gav 500 kr i rabat, da jeg købte den. Måske gør de det endnu).

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 15-03-22 15:53

Jeg glemte at skrive, at begge enheder bruger WiFi

Kommentar
Fra : susss

Dato : 16-03-22 07:45

Jeg har wifi . Men det med viaplay...Er så stadigvæk sådanne at hvis jeg finder en film jeg godt vil se fra Viaplay , at så bliver den vist med det samme og den ikke først skal hente den ned i 17 min eller mere ? det gør den nemlig nu ..derfor vi tager den bærbar ind så kan man se filmen med det samme.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 16-03-22 07:58

Jeg har ikke prøvet Viaplay, men DR og andre streamingtjenester, kører direkte, så det gør Viaplay nok også.
Gå i Elgiganten eller Power og snak med dem. De kan sikkert hjælpe

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 16-03-22 08:00

Hvis du kan se Viaplay på telefonen, kan du caste til tv.