/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
sildesalat
Fra : Sønder
Vist : 376 gange
100 point
Dato : 23-02-22 22:02

Det er hundrede år siden, jeg har set sildesalat nogen steder. Du ved, den røde finthakkede. Kan man slet ikke få den i nogen supermarkeder? Laves den ikke mere? Hvorfor?

Kommentar
Fra : webm

Dato : 23-02-22 22:35

Du laver det da bare selv...

https://www.arla.dk/opskrifter/sildesalat/

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 24-02-22 07:16

@webm: Kunne man, men det er ikke "den rigtigte". Hvorfor kan man ikke længere købe den?

Kommentar
Fra : webm

Dato : 24-02-22 07:29

Hvis du kan fortælle hvilken en der er den 'rigtige'. så er der jo større mulighed for at finde ud af om den laves endnu...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-02-22 11:01

Brugsen siger min kone - har eller har haft den salat.
https://opskrifter.coop.dk/opskrifter/sildesalat-735
Så kan du måske selv lave det.

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 24-02-22 13:19

@webm: den rigtige er den, jeg beskrev i spørgsmålet. Den man for 30 år siden kunne købe i ethvert supermarked.
@Eyvind: "har haft" er netop kodeordet ;)
Og igen: jeg er ikke interesseret i at lave en selv, ellers tak for venligheden

Kommentar
Fra : webm

Dato : 24-02-22 13:22

Det er sandelig også en fyldestgørende forklaring på problemet:

Citat
Det er hundrede år siden, jeg har set sildesalat nogen steder. Du ved, den røde finthakkede. Kan man slet ikke få den i nogen supermarkeder? Laves den ikke mere? Hvorfor?

Det kan enhver da se og forstå...

Kommentar
Fra : webm

Dato : 24-02-22 13:25
Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 24-02-22 16:09

webn: Du er tydeligvis ikke gammel nok til at kende dem, jeg henviser til. De kom i små plasticbøtter ligesom dem, man i dag køber hønsesalat, russisk salat osv. i (Ligesom denne https://bornholmerslagteren.dk/produkter/salater/) Derfor behøver jeg ikke flere kommentarer fra dig, tak.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 24-02-22 17:14

Citat
Derfor behøver jeg ikke flere kommentarer fra dig, tak.

Det slipper du hermed for!

Accepteret svar
Fra : for_lækker

Modtaget 100 point
Dato : 24-02-22 17:17

Sønder JK salat der ligger i kødbyen har den. Deres salater sælges i mange store forretninger som meny, Kvickly, Føtex, Bilka og sikkert mange andre.
Hartz salater der også ligger i kødbyen har den også, men hvor de forhandles ved jeg ikke se den her https://www.hartz-salater.dk/media/plg_vmcustom_files/hartz_155_1.pdf

Jeg er så heldig at jeg har købt sildesalat begge steder og de smager godt.

Hos JK salat betalte jeg omkring 19 kr. for 500g.

Godkendelse af svar
Fra : Sønder

Dato : 24-02-22 17:20

Tak for svaret for_lækker. Den ser rigtig ud, så jeg må prøve dér. Men jeg ved stadig ikke hvorfor de små supermarkeder ikke har den ??

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 24-02-22 18:16

Det er sikker fordi at deres salater kun sælges i 500g og 1000g bøtter. Når jeg køber en bøtte skal jeg sende dig et billede af den.