/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Translate program
Fra : susss
Vist : 253 gange
100 point
Dato : 23-02-22 16:06

Hej ville høre om der er en som kender et gratis translate program minus google..det oversætter med masser af fejl desværre. Må gerne evt også være en app til smartphone , men også en på pc-en evt..Engelsk dansk og dansk engelsk

Kommentar
Fra : netop

Dato : 23-02-22 16:26
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-02-22 18:36

Jeg har denne her

QTranslate is a free translator for Windows. With this small utility, you simply select the text you want to translate and then press the hot key ( Ctrl+Q to show translation in the popup window or Double Ctrl click to show the translation in the main window). QTranslate also has the ability to speak text Ctrl+E and perform a dictionary search Ctrl+Shift+Q . Also, you can open the main window and type text manually.

https://quest-app.appspot.com/

Kommentar
Fra : susss

Dato : 24-02-22 08:23

Hej Klaudi jeg hentede den ned..men ville åbne den bagefter på min pc..men det er nok kun på mobilen man kan det

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-02-22 08:46

Det er på PC jeg bruger den, når den er startet er der et grønt ikon ved uret, det kan være du skal klikke på "Se skjulte ikoner" for at se det!

Når du så markerer noget tekst med f.eks mus, så dukker der et ikon op hvor man trykker på "cirkel der mangler lidt" så får du flere muligheder.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 24-02-22 10:23

Om Google Translate:
Den oversætter kun til og fra engelsk. Hvis du f. ex. skal oversætte en fransk tekst, bliver den først oversat til engelsk og derfra videre til dansk. Det giver en del fejl.
Google opfatter <return> (altså ny linje) som nyt afsnit. Hvis du derfor vil have oversat en tekst, der indeholder "ny linje", bliver det let noget vrøvl.
Google skal bruge korrekt tegnsætning, for at oversætte.
Jeg tror, at det gælder alle oversættelsesprogrammer.

Kommentar
Fra : susss

Dato : 24-02-22 10:42

Hej Thomas ja det kan du da nok have ret i ...Har jeg aldrig tænkt over..Ja for det sker jeg skriver med en hvor det er på Engelsk..og det er ikke alt jeg forstår eller hvis jeg selv skal svare på engelsk ..ja en del kan jeg..men får man det så oversat forkert fordi translate har fundet noget vrøvl frem..så er det jo for det første pinligt..og jeg lære jo ikke af at lære sætningerne forkert kan man sige.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 24-02-22 11:10

Her er et par eksempler, som jeg har brugt for lang tid siden:

https://da.bab.la/overs%C3%A6tter/
https://gramtrans.com/

Men der følger ingen garantiforpligtelser med.

M.

Accepteret svar
Fra : dogvillestar

Modtaget 100 point
Dato : 24-02-22 13:09

Har brugt denne her længe, og den er væsentlig bedre end google - https://www.deepl.com/translator

De har en app til iphone mac og windows.

Jeg har dog personligt kun brugt webside versionen.

Godkendelse af svar
Fra : susss

Dato : 24-02-22 21:43

Tak for svaret dogvillestar. Hej synes det var en god side,.,så den har jeg gemt mange tak for hjælpen

Kommentar
Fra : dogvillestar