/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Batteriskift fjernbetjening stofaboks
Fra : ebg_888
Vist : 328 gange
100 point
Dato : 14-02-22 22:20

Jeg har lige indstalleret en ny smart tv stofaboks, og forsøger nu at få batterier i fjernbetjeningen.
Men jeg kan ikke få åbnet låget til det rum, hvor batterierne skal indsættes.
Der er blot en sort plade, ikke nogen steder, hvor man kan trykke for at åbne låget.

Kan en kvik Kanduer mon hjælpe?

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 14-02-22 22:24

Lidt pinligt.
Jeg prøvede desperat endnu engang, og maste ned på låget.
Vups, så gik det af.
Nogle gange er tingene blevet så smarte, at det er for meget, eller også er jeg ved at blive gammel.

Accepteret svar
Fra : webm

Modtaget 110 point
Dato : 14-02-22 22:26

Der kunne være en uanseelig knap på låget som måske skal trykkes med med en spids genstand - men det er jo det rene gætværk da ingen jo kan se hvad du har i hænderne...

En anden mulighed som jeg selv brugte i dag (ikke med en Stofa ting) men dog en fjernbetjening - slå den hårdt mod håndfladen med låget nedad. Det fik mit låg til at springe af...

Kommentar
Fra : webm

Dato : 14-02-22 22:28

Citat
Nogle gange er tingene blevet så smarte, at det er for meget, eller også er jeg ved at blive gammel.

Tja, måske det sidste (også for mit vedkommende) - jeg opdagede også først den lille knap da låget var faldet af.

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 15-02-22 00:00

Jeg prøvede at google mig til hjælp på nettet, men måtte så ty til Kandu, som "sidste udvej"
- som flere gange før.

Jeg håber sandelig ikke, at det er rigtigt, at man tænker på at lukke Kandu ned, for her kan man næsten altid finde hjælp, og komme med dumme spørgsmål.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 15-02-22 08:08

Den skal blot trækkes nedad. Læg begge tommelfingre på låget og skub nedad.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 15-02-22 08:10

Ups- så ikke at det var klaret

Godkendelse af svar
Fra : ebg_888

Dato : 16-02-22 11:36

Tak for svaret webm.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 16-02-22 12:32

Så møj velbekomme ebg_888