/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
Virk.dk
Fra : sdam
Vist : 397 gange
500 point
Dato : 05-02-22 13:58

Jeg skal have ændret vores foreningsnavn til et nyt. Vi er momsregistreret og selvfølgeligt også i cvr-registreret. Desforuden er foreningen også tilkoblet NETS/PBS omkring kontingentopkrævningen.
Så kommer det gode spørgsmål: Hvor og hvem skal man tage fat i for at få foreningens navn ændret?
Alt det der nu bliver sendt ud fra NETS/PBS - girokort m.m. - er med det rigtige navn, så det må ikke være der problemet ligger.
Banken siger også, at det ikke er hos dem ændringen skal ske, og de kan heller ikke fortælle, hvor det så skal gøres - sølle, må man vel nok have lov at sige!

Kommentar
Fra : webm

Dato : 05-02-22 14:04
Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 05-02-22 14:09

Citat fra nettet

Citat
[B]Sådan skifter du dit firmanavn[/B]

Ændringen af et firmanavn afhænger af typen af virksomhed. Hvis du har et selskab kræver det en ændring i vedtægterne. Ændringen af navnet skal derfor fremstilles for selskabets ejere ved en generalforsamling. På en generalforsamling stemmes der om beslutninger og denne beslutning kræver ligesom andre et flertal af stemmerne. Faktisk kræves der 2/3 af stemmerne. Du skal derfor være sikker på, at der i høj grad er enighed omkring et navneskift for selskabet.

Selve ændringen af navnet skal ske hos Erhversstyrelsen i Danmark. Du skal ind på Erhvervsstyrelsens hjemmeside, hvor du skal foretage en ændring af virksomhed. Dette sker på Virk.dk. Når du vil skifte navnet skal du huske at have dit beslutningsreferat fra generalforsamlingen klar. Referatet skal desuden være underskrevet for at være gyldigt.

Du kan godt finde hjemmesider, som kan udforme dokumentet for dig, hvis du gerne vil have en hurtig ekspedition.

Accepteret svar
Fra : zebra2zebra

Modtaget 500 point
Dato : 25-02-22 10:20

En ændring af et navn for en forening, kræver en generalforsamling. Her skal det nye navn godkendes og referatet skal underskrives af bestyrelsen. Der skal også laves nye vedtægter og de skal også underskrives. Det duer jo ikke, at der er et navn i vedtægterne og så hedder foreningen noget andet. Når det er gjort, kan du ændre navnet over internettet, jeg tror det er på virk dk.

Godkendelse af svar
Fra : sdam

Dato : 27-02-22 17:28

Tak for svaret zebra2zebra.