/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
video redigering skærmformat
Fra : stone47
Vist : 319 gange
200 point
Dato : 04-02-22 17:03

Hvordan får man sin redigerede video til at fylde hele TV billedet.
hilsen Steen stone47

Kommentar
Fra : netop

Dato : 05-02-22 00:59

Med hvad - på hvor og hvornår?

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 05-02-22 08:09

Ok Måske lidt kort skrevet.
Men jeg har editeret videoen i Pinacle ver.24 synes den er laver til1920*1080.
Afspiller så med VLC. Her mulighed for at caste til mine TVer. Men også uden at caste, er der en stor sort kant om billedet. Håber dette bragte lidt mere til hvad jeg mener.
Hilsen Steen.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 200 point
Dato : 05-02-22 10:39

Du kan have lavet den sorte kant med Pinacle. Så drejer det sig om indstillingen.
VLC computer og tv kan som regel også indstilles til fuldskærm.

endelig er det også af betydning hvilket kildemateriale du har. Hvis det er optaget i 4-3 format kan det ikke uden slem forvrængning vises på en bred skærm.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 05-02-22 12:38

aspect ratio eller højde + vidde men ikke nemt at vide når du skriver med hvilket program
Jeg bruger dette program til bla at fjerne sorte kanter og få klip til at se normale ud
https://www.xmedia-recode.de/en/screenshots.php

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 05-02-22 12:39

når du skriver
når du ikke skriver

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 05-02-22 12:43

Du lan også bruge Handbrake og under Picture bruge Strickt under anamorfpic - det er ikke alle film det virker på.
https://handbrake.fr/

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 05-02-22 12:47

Nb xmedia kan du se hvordan resultatet bliver mens du prøver dig frem

Godkendelse af svar
Fra : stone47

Dato : 05-02-22 18:18

Tak for svaret transor.
Du får Points
Jeg skylder vores anden ven lidt også.
Tak for jeres deltagelse.
Jeg havde sat et stillbillede ind som begyndelse, havde også en tekst oven på dette.
Men jeg havde klippet billedet for at få dyret tættere på.
Det gør at Pinnacle bruger formatet på det klippede billede.
Jeg har nu sat et fuld billede ind så nu er skærmen på mit TV fyldt ud.
Tak for hjælpen
Hilsen Steen