/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
en HJERNE-VRIDER
Fra : willlliam
Vist : 434 gange
200 point
Dato : 03-07-03 19:33

Et regeringsregulativ i miljølandet Danimare tillader folk at samle tomme mælkeflasker og bytte dem for fulde. Helt præcist går der efter det nye regulativ fire tomme flasker for en fuld.
Nu er det store spørgsmål bare:

Hvor mange flasker mælk kan en familie drikke, hvis den har samlet i alt 24 tomme flasker????

Kommentar
Fra : KINGPIN_DK

Dato : 03-07-03 19:46

Hvis vi antager at familien drikker hver enkelt flaske de veksler sig til, efterhånden, kan de drikke 7 fulde flasker, og har 3 tomme i rest.
Hvis de derimod veksler alle flasker på en gang, kan de stadig drikke 7 flasker mælk, men har så kun 2 tomme flasker i rest.

KPDK

Kommentar
Fra : KINGPIN_DK

Dato : 03-07-03 19:46

Hvis vi antager at familien drikker hver enkelt flaske de veksler sig til, efterhånden, kan de drikke 7 fulde flasker, og har 3 tomme i rest.
Hvis de derimod veksler alle flasker på en gang, kan de stadig drikke 7 flasker mælk, men har så kun 2 tomme flasker i rest.

KPDK

Kommentar
Fra : Judleman

Dato : 03-07-03 19:49

svaret er 10

hilsen judleman

Kommentar
Fra : Judleman

Dato : 03-07-03 19:50

svaret er 8

hilsen judleman

Kommentar
Fra : Judleman

Dato : 03-07-03 19:51

svaret er 8

hilsen judleman

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-07-03 19:53

samle16fl =4l mælk=samle 4fl=1l mælk=samle 1fl+samle3fl=1l mælk
De har samlet 16+4+1+3 = 24 den sidste flaske er de ved at drikke.
Emesen.
PS. håber ikke det skal drikkes på een dag.

Kommentar
Fra : Judleman

Dato : 03-07-03 19:56

hvor har du den fra??

Kommentar
Fra : willlliam

Dato : 03-07-03 19:59

man kan ikke bare gætte et tal..der skal naturligvis redegøres for, HVORDAN man kommer frem til tallet....dålig kineseri.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-07-03 20:00

Hov 6l mælk er svaret
Emesen.

Kommentar
Fra : willlliam

Dato : 03-07-03 20:00

Til Emesen.

Tak for dit altid tilstedeværende engagement, men her skal du helt klart have skolepengene tilbage ( eller en finger i halsen ).

Kommentar
Fra : Judleman

Dato : 03-07-03 20:06

hva' for noget dårligt kinerseri????

hilsen

Kineseren

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-07-03 20:11

Ka' man godt få pengene tilbage 2 gange.
Emesen.

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 03-07-03 20:11

Der er jo ikke noget der melder om hvor tørstige de er eller om der er nogen med mælkeallergi.....

Hvor mange tomme flasker de samler er ikke afgørende for hvor meget familien KAN drikke

Mvh

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-07-03 20:21

De't altså for svært med mælk, ka' det ik' være noget andet.
Emesen.

Kommentar
Fra : willlliam

Dato : 03-07-03 20:23

for nemheds skyld tager vi da bare LET-mælk

Kommentar
Fra : geu

Dato : 03-07-03 21:22

De må ko kunne få 6 flasker for dem de har samlet, og når de har drukket dem kan de jo få 1, så det må jo blive 7 ialt... Men så er der også 2 tomme til at kaste efter naboen..

Kommentar
Fra : ans

Dato : 03-07-03 21:27

Hvis de har drukket de 24 flasker mælk og bytter de tomme flasker til fyldte flasker så får de 6 fyldte flasker. Drikker de også de 6 fyldte, så får de 6 tomme flasker. De 4 flasker kan de bytte til 1 fyldt flaske og har stadig rest 2 tomme flasker, så drikker de den ene fyldte og har så 3 tomme flasker tilbage.
Det må i alt blive til 31 flasker de kan drikke, hvis de da ikke har fundet de tomme flasker.

mvh ans

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-07-03 21:42

De afleverer 4fl og får 1 tilbage og det kan de gøre 8 gange.
Altså 8l letmælk og en flaske i hånden til sidst.
Emesen.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 03-07-03 21:53

4 tomme flasker = 1 fuld flaske
24 tomme flasker = 24 : 4 = 6 fulde flasker
= for 24 tomme flasker får familien 6 flasker mælk.

Om den så kan drikke dem, er en anden sag.

Kommentar
Fra : Judleman

Dato : 03-07-03 22:06

emesen, du vrøvler!

hvordan kan de aflevere 4 flasker 8 gange?

fire gange otte er 32!

Mvh. Judleman

Kommentar
Fra : ans

Dato : 03-07-03 22:15

prøver igen:

24-4=20 +1=21-4=17+1=18-4=14+1=15-4=11+1=12-4=8+1=9-4=5+1=6-4=2+1=3 det blev til 7 flasker som de kunne bytte sig til af de 24 tomme flasker, de har nu 3 tomme flasker tilbage.
De kunne også aflevere alle 24 flasker på en gang og få 6 fyldte, som de så kunne drikke for igen at aflevere 4 tomme flasker og få 1 fyldt, som de så kunne drikke = 7 flasker (rest 3 tomme)

mvh ans

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 03-07-03 22:27

4 tomme flasker = 1 fuld flaske
24 tomme flasker = 24 : 4 = 6 fulde flasker
= for 24 tomme flasker får familien 6 flasker mælk.

Og når familien har drukket de 6 flasker mælk,
kan den for de 6 tomme flasker få 1,5 flasker mælk.
Men eftersom der ikke regnes med halve flasker,
må familien nøjes med 1 flaske mælk.

Ergo: For 24 tomme flasker kan familien få 7 flasker mælk.

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 03-07-03 22:59

24 tomme = 6 nye
6 tomme (de nye) = 1 ny

Altså har de fået 7 nye flasker + de stadig har 3 tomme

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-07-03 03:19

ingen,de 24 er tomme

Kommentar
Fra : sabelfisk

Dato : 04-07-03 13:03

24flasker ->drikkes = 24 tomme flasker ; 24 tomme flasker = 6 fulde
6 flasker->drikkes = 6 tomme flasker ; 6 tomme flasker = 1 fuld og 2 tomme
1 flaske ->drikkes = 1 tom flaske ; 3 tomme flasker.

31 flasker bliver dr drukket i alt, og så er der tre tomme tilbage.

Kommentar
Fra : sabelfisk

Dato : 04-07-03 13:06

Eller også kan man sige at da familien har 24 tomme flasker, må det være ens betydende med at familien kan drikke 24 flasker?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-07-03 13:08

sabelfisk det bud har tidligere givet

ans

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-07-03 13:13

Lige nu hælder jeg mest til manses svar. Men sjovt har det været, men det var nok ikke de rigtige hjernesvingninger jeg fik i gang.

ans

Kommentar
Fra : sabelfisk

Dato : 04-07-03 13:21

Ans> sorry jeg opgav at læse alle de inlæg med tal..
Men nu vil jeg gerne vide svaret...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-07-03 13:25

Tror at willlliam sidder et eller andet sted og morer sig på vores bekostning.

ans

Kommentar
Fra : sabelfisk

Dato : 04-07-03 13:36

Grrr..

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-07-03 17:04

Hvis der ikke snart kommer en løsning, går jeg over til bryggeriet i slaraffenland for der kan man få to flasker økologisk humlevand for een tom flaske. Nemlig.
Emesen.

Kommentar
Fra : ..

Dato : 04-07-03 17:29

Ohh kære læsere af dette svære spørgsmål.

Godt gået til alle og monstro løsningen ikke er lige om hjørnet.
I aften offentliggør jeg det rigtige svar, skal vi sige klokken 21 00

Hvis I undrer Jer over mit nye navn skal I bare vide at jeg i nat gennemgik en kønsskifte-operation..deraf det nye navn, men pointene er der jo stadig.

Kommentar
Fra : ..

Dato : 04-07-03 21:30

Det rigtige svar er otte flasker, men hvorfor?

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 04-07-03 21:35

sikke noget pis.......

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-07-03 21:41

Lad spørgeren give os svaret.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-07-03 21:45

"skal vi sige klokken 21 00" og hvilken dato.
Emesen.

Kommentar
Fra : sabelfisk

Dato : 04-07-03 22:09

okay.. nu har klokken altså været 21 i en time og 8 minnutter

Kommentar
Fra : ..

Dato : 04-07-03 22:13

En familie, der har samlet 24 tomme flasker kan bytte dem til i alt 8 fyldte:
Først 6 for de 24 flasker. Så 1 for de fire følgende. Nu låner de en tom flaske af naboen ( det er jo ikke forbudt ) og bytter 4 med 1. Når den er drukket leveres den tomme flaske tilbage til naboen med tak for lån. Den er lidt twisty - men god nok.
Desværre har jeg ikke selv hjerne til at udtænke dette, så spørgsmålet stammer fra Illustrerede Videnskab nr 14/ årgang 2000.
Tak for deltagelse og god weekend til alle

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 200 point
Dato : 04-07-03 22:18

Samlet i alt 24 ikke lånt nogen.
Emesen.

Kommentar
Fra : willlliam

Dato : 04-07-03 22:18

Denne er noget bekymrende at acceptere som svar for den eneste som har svaret " rigtigt " er ".." og da han har logget sig på vores Kandu.dk er han i sagens natur inhabil så hvem skal egentlig have pointene, når der ikke er kommet et rigtigt svar.

Det ved jeg ikke og gode råd modtages gerne

Godkendelse af svar
Fra : willlliam

Dato : 04-07-03 22:24

Tak for svaret emesen. Det er måske ikke helt retfærdigt at give dig pointene, men du var den mest seriøse og du sagde jo fra starten af du ikke kunne lide mælk, så det må have været særlig svært for dig at hænge på.
God weekend til alle - håber på en fornyet fight snarest

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-07-03 22:25

Du kan give dem til mig, for jeg kan ikke bruge point til noget.
Eyvind.

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 04-07-03 23:30

Fis i en hornlygte - og ganske useriøst Hvis du ikke kan komme med en god pointe oven på et spørgsmål som tiltrækker så meget debat.... Så Up Y...s

Mvh

Kommentar
Fra : willlliam

Dato : 04-07-03 23:40

måske jeg kan finde et spørgeplatform som matcher dine intellektuelle evner, hr kanjegik

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 05-07-03 13:56

SÅ SÅ - lille børn, husk lige at smalltalk er et sted for alting og ingenting.
Emesen.