/ Forside/ Interesser / Helbred / Handicap / Spørgsmål
10  valde. 300
handicapskilt !
Fra : kenwood
Vist : 328 gange
100 point
Dato : 31-01-22 09:08

hvis man er i besiddelse af det blå handicap skilt kan man så få sin bil registeret som handicap køretøj (der er ikke nogle bestemte restriktioner om krag til køretøjet) eller skal man sætte sig i gæld og købe en helt ny bil ????

Kommentar
Fra : webm

Dato : 31-01-22 11:29

Det er ikke bilen, men personen der har et Handicapskilt...

https://handicap.dk/brugerservice/parkeringskort

Accepteret svar
Fra : clou

Modtaget 100 point
Dato : 31-01-22 11:59

Du kan ikke fordi du har et handicapskilt få bilen indregistreret som en handicapbil, det er "kun" dem der har fået en sådan bevilliget af kommunen, der kan få det.

Hvorfor vil du gerne have indregistreret din bil som handicapbil? - Handicapskiltet kan søges af ALLE der opfylder betingelserne, ligeledes er det med Handicap Brobizz, den kan du få bevilliget, hvis du har handicapskiltet.

Clou

Kommentar
Fra : newface

Dato : 31-01-22 12:11

Webm
Den er sgu lige til Hudibras??

Kommentar
Fra : webm

Dato : 31-01-22 12:17

Citat
Webm
Den er sgu lige til Hudibras??

Hvad pokker mener du med det din tåbe?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-01-22 14:41

newface - det står jo tydeligt i linket fra webm, hvad man kan og må.

Godkendelse af svar
Fra : kenwood

Dato : 31-01-22 15:57

Tak for svaret clou.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 31-01-22 16:14

Det fatter han og kenwood åbenbart ikke...

Kommentar
Fra : newface

Dato : 01-02-22 06:21

webm
SURE GAMLE MAND tag du Eyvind i hånden og fortæl hinanden hvor fortræffelige alvidende mennesker, i er