/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
tryghedsaftale på TV
Fra : anne39
Vist : 189 gange
100 point
Dato : 22-01-22 15:52

Jeg har i dag købt et LG Oled tv hos Power og meddeler at jeg ikke ønsker at betale for hverken kalibrering eller for den tryghedsaftale jeg bliver tilbudt, idet jeg er tilfreds med den normale forbrugergaranti på 2 år. Til min overraskelse får jeg nu af ekspedienten den oplysning, at såkaldte burn-in skader på skærmen ikke dækkes af 2 årsgarantien. Jeg får forklaret, at det er noget med, at der på Oled fjernsyn i visse tilfælde kan opstå skader på skærmen i form af billeder, der brænder sig fast???? Jeg blev mildest talt meget overrasket over den oplysning og vil gerne have nogle kommentarer til om sælger er i sin gode ret til at praktisere den holdning. Der blev iøvrigt nævnt mindst et forhold mere, som heller ikke var dækket af 2 års garantien. Jeg mener, det var pixel fejl.
Spændt på jeres reaktioner.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 22-01-22 15:55

Hold dig langt væk fra Power

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 22-01-22 16:17

Du siger lige ud til ham at han skal sælge dig det der TV uden alle mulige dikkedarer, ellers køber du dit TV et andet sted. Det hjælper altid.
Uanset hvad, så er du dækket af den almindelige forbruger garanti.

Der er regler for hvor mange pixelfejl der må være.
'burn-in' skader lyder som noget fra gamle dage!

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 22-01-22 16:23

Hvis du pauser en udsendelse, så har de fleste TV en pause skærm, som automatisk går på efter et stykke tid, så disse "burn-in" skader ikke kan opstå.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 23-01-22 00:54

Du skal bede om du kan få tilbuddet skriftligt og har du en optager funktion på mobilen aktiverer du bare den når du ringer op husk at få hans navn først og så beder du om skriftligt materiale! når han så har fyldt dig med løgnen en gang til skal du bede om hans chef det hjælper så kommer alle undskyldningerne og dem optager du også! Bagefter ringer du til hovedkontoret og fremlægger tingene og hvis der er nogen der siger du ikke må optage så er det fuldt legalt da bare den ene af de to der taler sammen skal vide det!
mvh
mv2

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 23-01-22 21:50

LOL den var ny. tillykke med dit nye tv

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 24-01-22 15:22

tryghedsaftale
I mange tilfælde dækker din indboforsikring alle de skader som man i forretningen kan tilkøbe til elektronik, ellers kan du hurtigt få det dækket ved at bestille den ekstra forsikrings aftale.
Jeg har haft det i over 10 år uden at skulle tilkøbe det