/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
EXCEL overfører data
Fra : vic200
Vist : 389 gange
200 point
Dato : 28-12-21 08:19

Hejsa kloge kandu hoveder.
Jeg har et medlemskartotek lavet i Excel. det ene er mere ajourført end det andet.
Jeg vil have data fra det ene kartotek flyttet til det andet HVORDAN?
Jeg har prøvet at gemme som tekstfil og andre ting og så importeret det i den anden udgave men uden held. De er opbygget helt ens med navn, adresse o.s.v.
Kan det ikke lade sig gøre eller hvad?

Jeg kører på en Mac med Excel og det er version 16.16.27 og en dansk udgave.

Kommentar
Fra : sion

Dato : 28-12-21 08:31

Du burde kunne markere og kopiere det ønskede celle-område i det ene Excel-ark, og herefter blot indsætte i det andet Excel-ark nedenunder de eksisterende data.

Efterfølgende kan du så eventuelt bruge Excels funktion til at fjerne dubletter. Se vejledning her: https://support.microsoft.com/da-dk/office/finde-og-fjerne-dubletter-00e35bea-b46a-4d5d-b28e-66a552dc138d

Det er vel bare et "hjemmelavet" kartotek, ikke?

Mvh. Simon

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 28-12-21 09:04

Hej Sion. det har jeg prøvet flere gange med ikke alt kommer med. Der kommer fornavn, efternavn, adresse med men ikke post nr. by og tlf nr. og fødselsdato.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-12-21 10:43

Mit gæt er, at de to tabeller ikke er helt ens.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 28-12-21 13:29

Eller at markeringen ikke har omfattet alle kolonner

Accepteret svar
Fra : sion

Modtaget 100 point
Dato : 28-12-21 14:55

Kan du kopiere én kolonne ad gangen?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-12-21 16:57

En nem prøve er at kopiere en enkelt række over.
Da du nok sætter ind i bunden, altså første frie række.
Prøv lige at markere den nederste række - kopier -
Marker så rækken under -sæt ind
Og så slette indholdet i rækken - nu burde rækken være klar til at modtage.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 28-12-21 18:12

Send en privatbesked, hvis jeg skal hjælpe3 dig via 'Hurtighjælp', også kaldet Quick Support. Jeg går ud fra du kører Windows 10.

Godkendelse af svar
Fra : vic200

Dato : 14-01-22 13:16

Tak for svaret sion. Ja jag kan kopierer en hel kolonne af gangen. Så virker det, men som en skrev og henviste til en måde at fjerne dubletter virker ikke. Jeg gik det hele igennem slavisk og fjernede dem der var 2 af.

Kommentar
Fra : sion

Dato : 14-01-22 13:32

Jeg er glad for at høre, at du fik det til at virke, selvom du måtte gøre lidt ekstra manuelt arbejde.

Mvh. Simon