/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Baksencor justering.
Fra : Eyvind
Vist : 305 gange
300 point
Dato : 26-12-21 17:06

Jeg er kommet i besidelse af en lille bil med baksencor. (Sandero III)
Den bibber fint - alt for fint, når der sidder hætte på anhængertrækkets kugle.
Her er så spørgsmålet: kan sencoren indstilles / drejes ???

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 27-12-21 09:45
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-12-21 10:58

Ok "abbaba" men måske skulle jeg finde et andet værksted end der hvor jeg købte bilen.
Måske er det bare Arne Stubbe i Måløv som har "Dacia" som et "venstrehånssalg" uden interesse for hvordan den virker.
Jeg bliver nok nødt til at finde et rigtigt Dacia værksted en dag.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 27-12-21 11:39

Måske du kan bruge dette nederst står der noget om justering
https://docplayer.dk/68521027-Parkeringssensor-system.html

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-12-21 13:59

abbaba - jeg aner ikke en dyt om bak-sencorer men som jeg kan se på den tegning som vises på dit link er der vist både 2 sendere og 2 modtagere. Så når det bliver varmere i vejret vil jeg kravle om i bagage rummet og teste de sendere/modtagere og måske finde ud af hvem af dem som driller.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 27-12-21 15:20

tror bare de bliver forstyrret af dit træk
kan de ikke vippes/drejes eller flyttes

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-12-21 10:35

"kan de ikke vippes/drejes eller flyttes" - det er stort set det mit spørgsmål går ud på.
Men jeg kan ikke se på indersiden. (for gammel til at kravle ind under biler)

Accepteret svar
Fra : abbaba

Modtaget 300 point
Dato : 28-12-21 15:02
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-12-21 17:14

Tak Ababa - men det tør jeg ikke på en helt ny bil.
Den er jo på garanti.
Og nu ved jeg hvorfor værkstedet ikke " gider " men bare siger at jeg skal køre uden den være.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 28-12-21 17:50

Uden “være” - hvad er det?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-12-21 18:44

" være " betyder på sjællandsk " hætte "

Resten af de svære ord må du se!v Google.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 28-12-21 18:59

Jeg er heller ikke fra Sjælland

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 29-12-21 19:54

Tak for svaret abbaba. Det bliver min afkortede hætte fremover.