/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Peugeot speedfight 4 2t
Fra : hennooah
Vist : 168 gange
500 point
Dato : 16-12-21 20:25

Har lige set på næsten ny scooter ...sportsline.
Peugeoten er fra februar 21.
Det skal først lige siges at den var kold da jeg prøvekørte den.
Jeg ville lægge stille fra land men den skulle ha noget gas inden den begyndte at køre...altså svært at komme langsomt igang.
Er det normalt?

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 17-12-21 23:05

Scootere plejer at skal have en del gas før de flytter sig. og er den fabriksny er det sikkert normalt da den lige skal slides til.

Kommentar
Fra : AbeloneRap

Dato : 18-12-21 08:25

Det er meget normal. En totakter har ikke samme "bundtræk", som en firtakter. Det gælder alle 2t motorer. Også i biler i gamle dage.
Den er nok også med slyngkobling. Det bevirker igen, at den skal have en del gas, inden den flytter sig.