/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
dispenser kathryn eas m
Fra : warrior
Vist : 199 gange
50 point
Dato : 14-12-21 19:02

Hej
Ovennævnte dispensere (2 stk.) kan ikke rulle papirhåndklædet ud, når man aktiverer. Der er strøm på batterierne, og panelet blinker vedvarende grønt. Den rigtige papirsrulle er isat.
Jeg har fundet en video og brugervejledning, men den beskriver ikke selve løsningen på problemet.
Skal man regne med, at de er defekte, eller er der en løsning?
Tak for svar.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 15-12-21 05:35

Hvis de begge 'fejler' så er det nok dig der har lavet noget forkert.

Kommentar
Fra : warrior

Dato : 15-12-21 08:17

Det tror jeg ikke. De er ganske enkle at servicere/betjene. Jeg tror det har noget med sensorerne at gøre. Men måske er de defekte og ikke kan udbedres.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-12-21 14:08

Det lyder underligt, at to ens apparater har samme fejl.
Læg lige et link til videoen til de dispensere, så måske vi får en ide, om hvad det kan være.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 15-12-21 14:47

Hvis de er helt nye og lige monteret, så check om der sidder beskyttelsesfilm eller lign. over sensorerne. Eller anden type beskyttelse der skal fjernes inden brug!

Kommentar
Fra : warrior

Dato : 15-12-21 15:01

De er ikke nye. Den ene har ikke virket længe, den anden svigtede fornylig.
https://www.youtube.com/watch?v=93jlgI1WApY&t=46s

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-12-21 16:16

Du vender nok rullen rigtigt.
vipper du også den flap ned som der vises ?
Kan du trække papiret frem ved at skubbe den lange tast et par gange.

Lys i lamper er ikke altid det samme som, at der strøm nok til at række værket.
Batterier kan også "svede" noget hvidt pulver omkring polerne og derfor ikke levere krat nok.

Det var lige lidt, uden at kende dispenseren.

Kommentar
Fra : warrior

Dato : 15-12-21 16:29

Jeg tror du har set på en anden video end den fremsendte. På denne model er der ingen tast til at skubbe papiret frem. Det skal blot føres under plasticflappen.
Men jeg vil chekke batterierne i morgen. Måske er det dem der bevirker fejlen, selvom den blinker grønt, som du nævner.

Kommentar
Fra : warrior

Dato : 16-12-21 13:55

Har arbejdet med den ene, og den virker nu. Jeg tror, det var fordi plasticflappen ikke var trykket tilstrækkeligt hårdt ned på papiret/gummirullen.

Annuller spørgsmålet
Fra : warrior

Dato : 16-12-21 13:59

Fandt ud af, at plasticflappen skal trykkes godt ned på papir/gummirulle for at virke.