/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Lukning af tørretumbler udtrækshul
Fra : Sitney08
Vist : 144 gange
20 point
Dato : 14-12-21 16:55

Hej
Jeg håber nogen herinde kan hjælpe mig. Jeg har fået fjernet slangen fra min tørretumbler som gik op i loftet og nu er der bare en rundt rør der stikke 20 cm ned fra loftet med hul direkte op. Hvordan lukker jeg det på den mest korrekte måde?

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 14-12-21 18:30

Du kan lukke hullet med en gibslus.

Få fjernet eller skuppet røret væk så du kan få plads til et par bagstop pinde til af fastgøre gibspladen med.

Herefter er det bare at sætte armeringsbånd over dv. revner, spartle 2-3 gange, slib, gunud, mal

https://www.youtube.com/watch?v=fmm02R7FSYM&ab_channel=GIB%C2%AEHomeowner

McBobo

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 14-12-21 18:31
Kommentar
Fra : 3773

Dato : 14-12-21 21:31

Mon ikke også man lige har en dampspærre der skal tapes? Det ville jeg gøre. Er det et bryggers eller et badeværelse skal der være ventilation i rummet. Og dertil kan aftrækket eventuelt genanvendes. Læs om reglerne og vejledningerne i Bygningsreglementet.