/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Registreret, men uforsikret
Fra : ttharald
Vist : 312 gange
100 point
Dato : 01-12-21 23:12

Har netop købt en brugt og nu omregistreret motorcykel. Da der ikke skal tegnes ansvarsforsikring før til marts, kan motorcyklen så stå hen med nummerplade på, eller skal den indleveres til motorkontoret i den periode?

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 02-12-21 07:53

Ja, så længe den ikke kommer på vejene er det OK.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-12-21 09:18

Jeg kan huske noget om, at nummerplade skal deponeres hos et forsikringsselskab.
Så er den vist også brandforsikret...........................men spørg lige forsikringsselskabet.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 02-12-21 18:22

med dagbøder på 250.- pr dag, kan det blive en dyr fornøjelse

https://www.if.dk/privat/forsikringer/bilforsikring/omregistrering-af-bil
Bliver bilen ikke omregistreret, er det fortsat sælgeren, der betaler afgifter og ansvarsforsikring. Anmoder sælgeren SKAT om at afmelde bilen, stopper betalingerne, og bilens nummerplader vil blive inddraget af politiet – og uden nummerplader, må man ikke køre bilen.

Accepteret svar
Fra : abbaba

Modtaget 100 point
Dato : 02-12-21 18:24

det kan så undre mig at du kan omregistrere den uden at angive et forsikringsselskab

Godkendelse af svar
Fra : ttharald

Dato : 02-12-21 19:40

Tak for svaret abbaba.
Der er faktisk heller ikke muligt, viste det sig. Forsikringen gælder hele året, selv om motorcyklen ikke må køres i 4 måneder. Hvis jeg f.eks. ville vælge at indlever nummerpladen, skal den nyregistreres igen senere, så det er ikke interessant.
Så der er ingen anden mulighed end at betale nu og glæde sig til foråret