/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Hvad hed sangen?
Fra : Sønder
Vist : 394 gange
500 point
Dato : 24-11-21 09:16

I forbindelse med Frederikssundvikingernes tur til England omkring 1959, blev der lavet en sang vistnok med Osvald Helmuth. Den startede nogenlunde således:
Tre snese svende, fik lyst til at sende, prospektkort til Danmark fra Tower. Hvor sku' de nu ta', den bløde valuta, det koster at komme derover? En foreslog de kunne gakke, og en ville sende som pakke, men så sagde den tredje, jeg har det: vi ror. Så råbte de alle i kor. Sikke en vikingefærd..... osv
Kan nogen huske den og hvad den hed. Jeg kan ikke finde den på you-tube...??

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 29-11-21 16:19

videre: men hvad skal vi ro i, jo hør vi ta'r
og låner min bedstemors badekar
med grydelåg rundt om som frise
til sejl ta'r vi tantes markise
et slag for vort land vil vi modigt slå
Og så lod de skæggene stå!

Accepteret svar
Fra : zebra2zebra

Modtaget 500 point
Dato : 01-12-21 17:18
Godkendelse af svar
Fra : Sønder

Dato : 02-12-21 13:47

Tak for svaret zebra2zebra.