/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows fejl nr. 0x80080005
Fra : ppk
Vist : 194 gange
500 point
Dato : 16-11-21 20:46

Hej

Nu har jeg igennem snart 1 måned kæmpet med at fjerne den fejl

Men der kan ikke lykkedes mig ! har været igennem forskellige små programmer som siger de kan reparere det, men når de skal gøre det vil de have penge for det

Har også kørt forskellige DOS kommandoer uden held

Så nu må jeg spørge her, er der nogen der har et godt råd til at fjerne den fejl ?

Hilsen
PPK

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 16-11-21 20:49

Glemte lige at skrive at nu skriver den også.

Din enhed mangler vigtige sikkerheds- og kvalitetsrelaterede rettelser.

Hilsen
PPK

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 16-11-21 20:52

Har du kørt alle tilgængelige Windows opdateringer?

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 16-11-21 21:19

Brassovitski

JA ! alle opdateringer indtil for omkring 1 måned siden er installeret jeg kører jævnligt virus update og windows update for at være sikker på ikke at have nogle problemer og det er så også gået godt i mange år

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 16-11-21 22:26
Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 16-11-21 22:35

Prøv evt. denne vejledning:

Windows update problemer:
Jeg vil anbefale dig at prøve følgende:
1. Tryk på WindowsTasten + X
2. Vælg Windows Powershell (Admin)
3. Kopier nu følgende kommandoer ind en af gangen og tryk enter
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Checkhealth
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth
4. Vent på den er færdig med hver linje
5. Herefter indsætter du
sfc /scannow
6. Genstart din PC og se om problemet stadig er der.
Vær opmærksom på det tager lidt tid

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 16-11-21 23:06

Brassovitski

Tak for info

Disse kommandoer har jeg prøvet indtil flere gange uden held

UPS ser lige at jeg ikke har skrevet DISM.exe bag ved ! måske skal jeg lige prøve det
ser så også at den opskrift jeg har fundet og kørt efter har en linje mere:

DISM /Online /Cleanup-image /StartComponentCleanup

Om dette ændre noget må jeg tjekke

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 17-11-21 00:32

Brassovitski

Nu har jeg så kørt din vejledning igennem uden resultat

KOPI af kørslen, så du måske kan fortælle hvad man så kan gøre.

Windows PowerShell
Copyright (C) Microsoft Corporation. All rights reserved.

Try the new cross-platform PowerShell https://aka.ms/pscore6

PS C:\WINDOWS\system32> DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth

Deployment Image Servicing and Management tool
Version: 10.0.19041.844

Image Version: 10.0.19043.1202

[==========================100.0%==========================] No component store corruption detected.
The operation completed successfully.
PS C:\WINDOWS\system32> DISM.exe /Online /Cleanup-image /Checkhealth

Deployment Image Servicing and Management tool
Version: 10.0.19041.844

Image Version: 10.0.19043.1202

No component store corruption detected.
The operation completed successfully.
PS C:\WINDOWS\system32> DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth

Deployment Image Servicing and Management tool
Version: 10.0.19041.844

Image Version: 10.0.19043.1202

[==========================100.0%==========================] The restore operation completed successfully.
The operation completed successfully.
PS C:\WINDOWS\system32> sfc /scannow

Beginning system scan. This process will take some time.

Beginning verification phase of system scan.
Verification 100% complete.

Windows Resource Protection did not find any integrity violations.
PS C:\WINDOWS\system32>

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 17-11-21 08:29
Kommentar
Fra : ppk

Dato : 17-11-21 15:45

Hej Alle

Det ser ud til jeg selv har fået løst mine problemer, har downloadet Windows 10 fra Microsoft og brændt mig en installations DVD

Med den kunne jeg lægge en ny Windows version ind, og få lov til at beholde mine filer og APP`s !

Så nu er min maskine fuld opdateret igen