/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Kat med øremider og betændelse.
Fra : ebg_888
Vist : 409 gange
100 point
Dato : 14-11-21 17:23

Min kat har øremider og betændelse i det ene øre, med sort, klæbrigt ørevoks og en dårlig lugt fra øret.
For 2 uger sider fik han behandling mod øremiderne (Advocate - spot-on i nakken).
Der er nu mindre af det sorte ørevoks, men jeg synes, at det stadig væsker meget fra øret og lugter grimt.
Har nogen her på Kandu erfaring med katte og hvor lang tid, man skal regne med, at der går efter behandling???

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 14-11-21 20:16

dyrelægen kan svare og helbrede det

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 16-11-21 10:54

Man kan sku da ikke behandle hverken en hund eller kat for øremider ved at sprøjte noget stads i nakken på dem, du skal fluks gå til dyrelægen nog få kikket på det, i værste fald kan det blive til benmider der æder sig ind i knoglerne i øret

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 16-11-21 11:40

Hej Kenwood.
Som jeg gjorde opmærksom på, er min kat behandlet med Advocate (spot-on) i nakken.
Det er et receptpligtigt middel, og det bruges af de fleste dyrlæger i Danmark til behandling af øremider (bl.a.).

Accepteret svar
Fra : jøjø

Modtaget 100 point
Dato : 18-11-21 17:17

Advocate virker i en måned, og en enkelt behandling er oftest nok.
Selv når øremiderne er væk, kan betændelsen godt trække lidt ud.
Hvis øret stadig væsker og lugter efter en måneds tid, skal du måske have behandlet katten med antibiotika?

Godkendelse af svar
Fra : ebg_888

Dato : 21-11-21 09:57

Tak for svaret jøjø.