/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Fordæk til FJ1200, hvilket anbefales?
Fra : ttharald
Vist : 274 gange
50 point
Dato : 09-11-21 18:37

Er ved at købe en Yamaha FJ1200, hvor fordækket er nedslidt.
Skal man vælge at købe et på postordre i Tyskland og få det monteret i DK og hvad må sådan en montering koste og hvor? (Hovedstadsområdet)
Hvilket mærke anbefales til almindelig gadekørsel? 120/70-VR17

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 09-11-21 19:30

De fleste dækcenter tilbyder montering og afbalancering af nyt dæk for ca. 1000-1500.kr (alt efter dæktype)... så glem tyskland.

McBobo

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 10-11-21 07:57

Hvis du ikke ligger med 45 grader i svingene så er det lige godt bare ikke de helt billige = nylon fra kina.

Accepteret svar
Fra : abbaba

Modtaget 25 point
Dato : 10-11-21 09:07

du kan jo skifte det selv, det er nemt.

Og lad være med at købe dæk der er større originalt det går ud over køreegenskaberne.

Godkendelse af svar
Fra : ttharald

Dato : 11-11-21 22:32

Tak for svaret abbaba. Jeg har fået et godt tilbud fra West Side Racing, som gør, at det ikke kan betale sig at importere et dæk selv.