/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
Electrolux RM 212F - Køleskab
Fra : 3kp
Vist : 788 gange
50 point
Dato : 03-07-03 17:24

Jeg har køb en brugt campingvogn monteret med dette skab. Efter gåde råd på disse sider virker skabet nu på både 220 volt og 12 volt, men jeg har stadig problemer med at få det til at køre på gas. Jeg har fulgt brugsanvisningen, som jeg har fået tilsendt fra Electrolux (der er gas på flasken, ventil på både flaske og ved tilgangen til skabet er åbnet og jeg kan se gnisten når jeg forsøger at tænde), men brænderen tænder ej. Skal brænderen renses, må/kan man selv gøre dette og hvordan?
Mvh. Kurt

Accepteret svar
Fra : kenpen

Modtaget 50 point
Dato : 04-07-03 21:13

husker du at holde tændknappen inde efter du har "gnistet" , sådan så "udblæsnings" sikringen bliver varmet op og derved lader gassen blive ved med at løbe ?
der kan godt gå lidt tid inden gassen når frem hvis rørene har været tomme.

hvis ja , så er mit næste spørgsmål, kan du lugte gas når du gør ovenstående ?

hvis ikke så kan brænderen være stoppet eller "udblæsnings" sikringen muligvis defekt.

håber det kan hjælpe

Kenpen

Kommentar
Fra : 3kp

Dato : 05-07-03 00:22

Hej Kenpen!
Tak for dit indlæg. Ja, jeg gør som du beskriver. Nej, jeg kan ikke lugte gas.
Mvh. Kurt

Godkendelse af svar
Fra : 3kp

Dato : 10-07-03 20:23

Tak for svaret kenpen.
M.v.h. Kurt