/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Nyt grafikkort til Compaq 5456
Fra : Kris
Vist : 596 gange
200 point
Dato : 18-12-01 22:37

Jeg er den "heldige" ejer af en compaq 5456. Jeg har opgraderet den med nogle ekstra ram og et nyt grafikkort, et Gforce2MX MX64. Efter jeg har opgraderet min computer fra 98se, hvor grafikkortet virkede perfekt, til windows 2000. Kan jeg ikke få det til at fungere. Computeren går ned ved login. Jeg har lidt på fornemmelsen at det er fordi de 2 grafikkort og drivere konflikter. Er der nogen der ved hvor jeg finder driveren til den faste grafikkort og hvad den hedder? Så jeg kan fjerne den. Eller hvis der er noget andet man kan gøre? På forhånd tak.

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 18-12-01 22:55

Hej Kris

Gå ind i dit Kontrolpanel >>System og se om du har nogle gule udråbbstegn ved noget af dit Hardware. Kvis du har det,- så læs hvad konflikten drejer sig om.
Det er også der du skal fjerne det 2faste" Grafikkort. Gå ind i indstillingerne til dit Grafikkort og se hvilke Drivere det kører på,--søg efter dem og fjern dem. Fjern også kortet inde fra systemindstillinger.
I første omgang kunne du prøve at Disable det og så se hvordan din maskine reagerer ved opstart.

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : Kris

Dato : 18-12-01 22:58

Jeg skal ikke bruge en ekstra driver, jeg skal helst have fundet den på min pc, så jeg kan slette den, hvis det er det der er problemet.

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 18-12-01 22:58

PS:
Du kan også gå ind i din Bios og Disable dit faste Grafikkort.

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : Kris

Dato : 18-12-01 23:16

Ok, ved du så hvad det hedder det jeg skal disable inde i bios på min compaq?

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 18-12-01 23:24

Nej briani ---du er ikke så lidt fræk,----FORMODET SVAR--på det der ---du skulle skamme dig.

kris:
Du går i din Bios (som JEG skrev,--da JEG forstod dit spørgsmål----hvor du netop klart udtrykte at du ønskede at fjerne din drivere !!!!!!!!!)
Nu kender jeg ikke dit Bundkort,-men mon ikke du skal forsøge at kikke under:Integrated Peripheral Screen.

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 18-12-01 23:27

Tillæg:
Men det allerbedste ville jo være hvis du havde en Manual over dit Bundkort og Bios,--der står nøjagtigt hvor du skal gøre hvad.

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : briani

Dato : 18-12-01 23:34

Til Parkenss
Kris startede med at spørge om jeg citerer
Er der nogen der ved hvor jeg finder driveren til den faste grafikkort og hvad den hedder?
jeg skrev i mit formodet svar navnet på grafikorter og hvor han kunne hente den
og det svar må siges at værer korrekt på det der blev spurgt om-men det blev afvist
jeg kommer med et formodet svar mere om at den kan fjernes inde i biosen-hvad fræk er der i det
Brian

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 18-12-01 23:40

briani>>
jeg kommer med et formodet svar mere om at den kan fjernes inde i biosen-hvad fræk er der i det?>>>>>Det havde jeg jo lige skrevet som en Kommentar--ik`. Hvis du læser Spørgsmålet grundigt,---(ja-ja-ved det,-skal ikke diktere nogen her på kandu.) Så siger det sig selv, at det er de Installerede drivere der er tale om.
Nok om det,---lad Julefreden sænke sig.

Mvh og Fortsat God Aften
Parkenss

Accepteret svar
Fra : PARKENSS

Modtaget 210 point
Dato : 18-12-01 23:56

Hej igen Kris

Nu skriver du ikke hvor gammel din Compaq er ??? Men går ud fra at du ikke længere har HotLine på den ?
Ellers kunne du jo prøve at ringe til : Compaq Service Hotline Tlf: 45904545 Også for at få en forklaring på, hvad det følger med af div. opdateringer når du skifter til Win 2000. Du skkal også huske selv at hente alle nye opdateringer inde på : http://www.microsoft.com/danmark/products/windows2000/velkommen.htm

Mvh
Parkenss

Godkendelse af svar
Fra : Kris

Dato : 19-12-01 00:38

Tak for svaret PARKENSS.