/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
Limning af Eames stol
Fra : bjoern1
Vist : 191 gange
50 point
Dato : 12-10-21 17:36

Findes der en superlim som som vil være egnet til at lime metal på hård plast ?

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 13-10-21 14:21

Tror ikke det vil holde.
Der skal nok en slags 'plastic svejsning' til. Af en proff.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 13-10-21 19:57

limer næsten alt og stærk som bare pokker
https://www.harald-nyborg.dk/produkt/dana-akvariesilicone

Kommentar
Fra : transor

Dato : 17-10-21 11:53

akvariesiliconen er kun til glas mod glas.
du må først finde ud af hvad den hårde plast er for noget.
PE er umuligt at lime. PVC gård bedre . ABS er let.

Hvis du ikke ved hvad det er, så prøv med epoxylim . Den skal blandes af to dele hvorefter den hærde . Gør føsst klar med at slibe fladerne rene med en ru sandpapir. Hvis der er snavs eller fedt så star med rengøring med rensebenzin.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 19-10-21 12:00

akvariesiliconen er kun til glas mod glas.

NIX
Men det kan ikke limes ovenpå hinanden.
Jeg har brugt det til stort set alt og det er ikke til at rykke fra hinanden

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 23-10-21 18:39

De små tuber med superlim holder fantastisk.

Jeg har brugt dem til forskellige ting/emner og er blevet meget positivt overrasket. Men være hurtig til at flytte fingrene, så de ikke bliver limet fast.