/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Er det grundlovsstridigt?
Fra : modersvilje
Vist : 184 gange
200 point
Dato : 07-10-21 17:22

Vi har medlemmer af Folketinget med dobbelt statsborgerskab - hvordan kan det være lovligt, når selv om de bor og er registrerede som dansk med indfødsret? Hvordan ved vi at disse indvalgte personer ikke varetager deres andet statsborgerskabs interesser frem for det danske - så vidt jeg ved må man som islamisk troende gerne lyve overfor "De vantro" og så kan man med ren samvittighed godt underskrive tro og loyalitets kravene, som forlanges af valgte Folketingsmedlemmer inden de udfører deres hverv! Eller er der noget jeg i denne forbindelse ikke ved? Hvis der kan betvivles loyalitet over for Danmark kan man så fratage retten til sæde i Folketinget eks. parkistener født på Rigshospitalet med både forældrenes statsborgerskab og det automatiske danske da personen er født på riget - men måske opdraget i følge Sharia traditioner af sine forældre et sted i Danmark?
MV2

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 08-10-21 13:08

I folketinget er alt tilladt.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 10-10-21 17:17

Fødestedet har ikke med indfødsret at gøre

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 10-10-21 22:04

Hvis dine forældre fra Pakistan har opholdstilladelse i DK og du bliver født på eksempelvis "Riget" bliver du pr. automatik Dansk statsborger ofte samtidigt at forældrene forlanger Pakistansk statsborgerskab! Dette er blevet mig oplyst fra Christiansborg!
MV2

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 16-10-21 23:31

Spørgsmålet er : Skal disse mennesker kunne vælges ind i folketinget og/eller Byråd?
mv2

Annuller spørgsmålet
Fra : modersvilje

Dato : 04-12-21 09:56

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål