/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Overføre DVD til harddisk
Fra : helpmeifyoucan
Vist : 207 gange
100 point
Dato : 21-09-21 08:46

Kan man overføre en DVD (optaget fra TV) til en harddisk, for derefter at afspille den på TV?

Hvis ja, hvad kræver det af programmer (rippe DVD?) og kabler til TV?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 21-09-21 08:58

Hvis nu du skrev hvad din "PC" er for noget og hvad dit fjernsyn er,så kunne du få et fornuftigt svar.
Hvis begge dele er veludstyret er det ligetil og kræver ikke specielle kabler.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 21-09-21 09:48

Et gratis progra er Vidcoder (https://vidcoder.net/), der kan rippe en ukodet DVD. Men hvis du har optaget den fra tv, burde den være ukodet.
Hvis dit tv har en USB-indgang, kan du smide den rippede fil over på en usb-nøgle og afspille den derfra

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 21-09-21 09:52

Du kan også gå den mere omstændige vej at lægge filmen på et netværksdrev med en Plex Media Server. Den metode bruger jeg selv, men det kan virke meget uoverskueligt, lige når man skal igang??

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 21-09-21 10:30

Jeg forestiller mig en løsning, hvor filmene er listet op ala en computers mappesystem/stifinder, evt. med en søgefunktion. Jeg har før overført DVD til computer (ISO-fil), men kun for at se der med VLC.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 21-09-21 10:40

Jeg kan ikke umiddelbart se, hvordan du kan sende filmen til tv fra pc uden at have en server og en chromecast... eller anden løsning.
Hvad er det for et tv, du har?

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 21-09-21 10:47

Samsung med HDMI og USB. Chromecast er installeret.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 21-09-21 10:58

Hvis det er noget, du vil bruge til mange film, vil jeg foreslå, at ud kaster dig ud i Plex Media Server.
Du behøver ikke netværksdrev. Du kan have filmene i en mappe på PCen og der kan du også installere Plex.
Jeg har et TV med indbygget Plex afspiller, men den kan hentes til både Android og IOS.
Så afspiller du via telefon og chromecast til tv.
Når det først er sat op, kører det perfekt, og hvis din pc er tændt, har du adgang til dine film over alt.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 21-09-21 10:59

Plex er også gratis. Du behøver ikke Plex Pass kder koster penge)

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 21-09-21 11:30

Plex er også gratis. Du behøver ikke Plex Pass kder koster penge)

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 21-09-21 11:42

Jeg vil helst have en løsning (Plex), hvor det ikke er nødvendigt, at en PC skal stå tændt.

Jeg har set på Plex, og de præsenterer ekstra faciliteter, hvis man betaler?

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 21-09-21 11:47

Det, man kan tilkøbe, er mulighed for at se nogle amerikanske tv serier. Ikke noget, jeg har haft brug for i de 5-6 år, jeg har brugt Plex.
Man kan købe netværksdrev, med indbygget Plex Media Server. F ex. Western Digital.
Jeg selv har en NUC fra intel, hvor serveren er installeret.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 21-09-21 20:10

DVD (optaget fra TV) til en harddisk, for derefter at afspille den på TV?

Ja det kræver en harddisk, med ekstern strømkilde eller en SSD disk/ 2½ disk der normalt kan køre på USB strøm
Dit TV kan selv finde den og samtlige filer ligger som en liste du kan vælge og vrage mellem.
Disken skal eller bør formateres af dit TV og filerne skal have et format som dit TV kan genkende.
Har du en USB stick kan du prøve med det først.

Ellers kan du bruge en som denne som sættes til HDMI kabel, den afspiller alt.
https://www.mytrendyphone.dk/shop/t95-smart-6k-android-10-tv-box-kodi-264735p.html?gclid=CjwKCAjwhaaKBhBcEiwA8acsHPa3iYbWdfbrY5Fyf7o3R4IZC1qiQESCJ3t6yNQN8Jo0OlbmsN7KHxoCRp0QAvD_BwE

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 21-09-21 20:15

Jeg ville se filmen på PC via dit DVD drev og skærmoptage på din HDD.

Hvis du installere OBS studio - som er gratis - så kan du optage det du ser på din skærm.

Du sætter DVD i PC'en og afspiller filmen - uden at du bruger computeren samtidig. Når filmen er slut kopiere du HDD-filen over på TV'et.

Husk at hvis du bruger Chrome - skal du ikke have hardware acceleration tændt/aktiveret - ellers optager den sort skærm.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 21-09-21 20:15

nb, boksen kan bruges som pc

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 30-09-21 11:58

Er endt på løsningen at overføre til en ekstern harddisk ved brug af MakeMKV.