/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Priser på blækpatroner
Fra : bigfool
Vist : 269 gange
100 point
Dato : 25-08-21 17:40

I februar 2021 købte jeg bl.a. nogle kompatible blækpatroner til Epson til en fornuftig pris. Nu her godt et halvt år efter koster de samme patroner (med samme mængde indhold) mellem 22 og 100% mere hos den samme leverandør. Er der kommet forhøjet skat/afgift på dette område?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 25-08-21 18:05

Umiddelbart nej. Prøv www.billigmedien.de

Kommentar
Fra : bigfool

Dato : 25-08-21 18:29

Dem har jeg også handlet med i årevis, men de kan ikke være med mere.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 26-08-21 01:40

Der er kommet nye regler i EU m.h.t. told og afgifter på varer som ikke er fra et EU-land. Der er vist også nye toldsatser. Det er garanteret det der er årsagen.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 26-08-21 09:55

Det her er indenfor EU, så det andet bør ikke have nogen indflydelse

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 26-08-21 10:46

Jeg har handlet en del hos https://www.inkpro.dk/
og er altid tilfreds , priserne på epson kender jeg ikke , men blæk og toner som jeg bruger ser ud til at holde den samme pris som altid..
PS. der følger en gratis blækpatron med ved køb :)
https://www.inkpro.dk/gratis-printerpatron/

Kommentar
Fra : bigfool

Dato : 26-08-21 11:04

@natmaden: Tak for dit input.
Det patronsæt jeg omtaler, der er steget med godt 100% kostede i februar 2021 Kr. 119,20 og nu Kr. 245,00 hos min daværende leverandør. Hos inkpro.dk Kr. 333,00 så lige til min Epson er de overhovedet ikke konkurrencedygtige.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 26-08-21 16:07

Citat
Det her er indenfor EU, så det andet bør ikke have nogen indflydelse

Har du checket hvor disse blækpatroner bliver produceret?

Kommentar
Fra : bigfool

Dato : 26-08-21 17:03

"Made in China"

Men tænker, at hvis der er sket en afgifts- eller toldændring vedr. import fra ikke EU-lande, plejer det vel at være pr. en 1. januar og ikke midt i året...?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-08-21 17:09

Billige priser = var England men nu kommer der told og afgifter for at håndtere tolden.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 26-08-21 17:12

De eneste regler der er ændret er den såkaldte bagatel grænse på 80.- der er fjernet, og det skete omkring Juli måned, men har næppe betydning for store importører som sikkert handler for større beløb.

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 26-08-21 17:40

Giv lige et link til hvor du plejede at købe dine patroner og hvad printeren hedder... ellers er det svært at give dig et råd.
Ovenstående oplysninger burde du have oplyst med det sammen i spørgsmålet.

Kommentar
Fra : bigfool

Dato : 26-08-21 19:01

I første omgang gik mit spørgsmål på, om der har været en afgiftsforhøjelse på området for printerpatroner, og ikke om den pågældende leverandør bare har sat sine priser på turbo - Derfor ikke oplyst i mit spørgsmål, men printeren er en Epson Expression (EX) Home 2105 og den hidtidige leverandør er offi.dk. Her link til det købte med den største procentuelle stigning på seks måneder som jeg altså gav Kr. 119,20 for i februar:

https://offi.dk/shop/epson/epson-xp-expression/epson-expression-home-xp-4105/rabat-saet-epson-603xl-bk-c-m-y-blaekpatron-45-2-ml-uoriginal/