/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn 

Kodeord  


Reklame
Top 10 brugere
Vand og VVS
#NavnPoint
3773 14761
bennymand.. 7918
pbp_et 6990
pallebhan.. 5552
Keldd 4833
transor 4018
Hejdu58 3787
Fijala 3125
smuller54 2625
10  e.c 2605
Alarm 301 - METRO AIR 330
Fra : McBobo
Vist : 1095 gange
300 point
Dato : 21-08-21 22:05

Haløjsa derude...

Jeg har fået en "Alarm 301 - Varmepumpe kommunikationsfejl" på mit METRO AIR 330 + METRO AIR F8 anlæg. Alarmen har bevirket at temperaturen på mit varme vand falder/er koldt. Jeg har fået det varme vand op i temperatur igen ved at maker flueben "hjælpedrift" og prøvet at trykke på "nulstil alarm" .... men alarmen popper stadigvæk op.
Efterfølgende har jeg prøvet at slukke ude og inderdelen for at se om en Reboot af systemet hjalp. Desværre nej. Alarmen popper op igen.

Så....er der nogle som har haft samme problem som mig. Er der nogle som har en løsninger på, hvorfor denne alarm popper op, og generelt får fjernet/løst denne kommunikationsfejl.

McBobo

 
 
Kommentar
Fra : Stouenberg


Dato : 22-08-21 08:06

- har du prøvet at nulstille alarmen?

nulstil alarm I mange tilfælde er det nok at vælge "nulstil alarm" for at afhjælpe det problem, der forårsa- gede alarmen. Hvis statuslampen lyser grønt, når du har valgt "nulstil alarm", er alarmen afhjulpet. Hvis den fortsat lyser rødt, og menuen "alarm" vises på displayet, eksisterer det problem, der forårsagede alarmen, fort- sat. Hvis alarmen forsvinder og vender tilbage igen se- nere, skal du se afsnittet fejlsøgning (side 58).

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen


Dato : 22-08-21 08:10

Hvis der er fejl på kommunikationsport / kort. Hjælper genstart ikke.
Så skal du nok have fat i noget support.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen


Dato : 22-08-21 18:53

Har kontrolleret kommunikationskabel. Hvis det er monteret sjusket, kan måske fange støj.
Der anvendes normalt et skærmet kabel, og hvis skræm og inderleder ikke er monteret ordentligt, kan det være en kilde til problemer.

Kommentar
Fra : McBobo


Dato : 22-08-21 20:46

Ja, det var også umiddelbart mit bud, at der måske ligger en fejlmontering i kabelføringen et sted.
Nulstil af alarmen eller en genstart af systemet, har ingen virkning på problemet.
Nu er den sendt videre til installatør firma, hvor der bliver lavet en reklamationssag til Metro Therm.

McBobo

Kommentar
Fra : McBobo


Dato : 04-09-21 03:42

Her er lige en opfølgning på, hvis andre med luft til vand varmepumpe skulle løbe ind i "Alarm 301 - Varmepumpe kommunikationsfejl"

Først blev der udskiftet styrekort på ude og inderdelen. Det virket i 2 dage, hvorefter alarmen poppet op igen. Nu har installatøren så midlertidigt udskiftet kommunikationskablet, for at se om fejlen skulle ligger der. Indtil nu kører anlægget perfekt uden fejlalarm.

Nu lader vi anlægget kører en uges tid og ser op fejlen ligger i kommunikationskablet.
Hvis dette er tilfældet går det hen og bliver en halvdyr afære, når og hvis fliser m.m. skal graves op i forhold til lægning af nyt kabel.
Firmat der bygget huset og installeret luft til vand varmepumpen i sin tid, har selvfølgelige sparet en flad 20 `er på nedgravning af et flexrør/installationsrør og lagt kommunikationskablet direkte i jorden.

McBobo



Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen


Dato : 04-09-21 07:06

Direkte nedgravning af kabler, gør også at kabel selv skal stå for mekanisk beskyttelse. Hvisk kabel ikke er designet til nedgravning, skulle det som du selv er inde på være lagt i eb beskyttet førringsvej (rør).
Men godt at det virker..

Du har følgende muligheder
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177409
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407776
Brugere : 218874

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste