/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Jonsereds 2234
Fra : jensviggo
Vist : 240 gange
100 point
Dato : 16-08-21 10:36

Har købt en helt ny Jonsereds 2234 og ville nu i gang med at bruge den. Men jeg kan ikke starte den. Det føles som om den er alt for hård i kompressionen, er ikke til at rykke i gang. Har prøvet at pille tændrøret af, så virker snoretrækket perfekt. Hvad mon der er i vejen, er det mig der ikke magter det, eller?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 16-08-21 15:47

Har du kigget i manualen?

Er der noget forsendelses sikring, der skal fjernes?

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 16-08-21 15:50

Så skal du da blot rykke til... De små motorer har ofte en hårdt forholdstal.

Ry til og se hvad der sker. Kvis snoren knækker, er der vel garanti

Men tænker det er helt normalt, for små maskiner uden et stort svinghjul.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 18-08-21 02:35

Check om oliestanden ligger indenfor grænserne.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 18-08-21 03:02

Det er vel det originale tændrør.
Et for langt tændrør kan gå imod stemplet.
Husk at maskinen skal holdes med foden under start.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 18-08-21 03:03

Husk også at bremsen skal være på under start

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 100 point
Dato : 18-08-21 12:51

Den er bare hård. Bare tag ved, og så skal du nok få gang i den.

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 21-08-21 18:59

Tak for svaret Benjamin.Hansen. Jeg rykkede i snoren med fuld kraft. Anden gang startede den. Vidste ikke/troede ikke den var så hård. Men nu har jeg prøver adskellige gange uden problemer. Tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 21-08-21 19:08

Cool. Man skal lige overvinde, følelsen af modstand.