/ Forside/ Karriere / Erhverv / Markedsføring / Spørgsmål
10  arne.jako.. 250
Forsk. på Google Shopping og Google Ads?
Fra : cristian2
Vist : 428 gange
40 point
Dato : 09-08-21 21:30

Jeg skal i gang med SMM. Kan nogen svare mig på, hvad forskellen er på Google Shopping og Google Ads?

Accepteret svar
Fra : netop

Modtaget 50 point
Dato : 09-08-21 22:03
Kommentar
Fra : Mathiasn

Dato : 17-08-21 12:49

Hej Cristian,

Google Shopping anvendes hvis ud gerne vil sælge et produkt som i næsten alle tilfælde er fysiske. Du kan også sælge koder til bl.a. computerspil eller lignende.

Når du bruger Google Ads kan du reklamere services som ikke er et fysisk produkt. Dette kan fx være et oversættelsesbureau som ville gøre brug af det https://alphatrad.dk/

Hvis du derimod er en webshop som fx Watery.dk, så er Google Shopping en god salgskanal idet folk er interesseret i, at se hvordan produktet ser ud og hvilken pris det har når det kommer til fysiske produkter.

Af erfaring får jeg som regel mest ud af pengene gennem Shopping når vi kigger på ROI

Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 23-08-21 17:29

Tak for svaret netop.